Potrzebuję podłączyć wattmetr TK15 tak aby pokazywał mi aktualny prąd ładowania, aktualnie pokazuje tylko rozładowanie i po naładowaniu do pełna resetuje się do 100%. Przy niepełnym doładowaniu pokazuje ostatni stan rozładowania. W celu aktualnego liczenia ładowania musiałbym podpiąć C- razem z bocznikiem na P- co za tym idzie dać wspólne wyprowadzenie dla C i P. Przypuszczam że powinno być ok ale wolę dopytać - będzie ok?
Bms tego typu:
https://www.aliexpress.com/item/3285262 ... 4c4dFRkaUt
Bms: łączenie portów C- i P- oraz kt15
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Bms: łączenie portów C- i P- oraz kt15
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Bms: łączenie portów C- i P- oraz kt15
Bocznik TK15 musisz wpiąć trochę nie standardowo grubym, krótkim przewodem pomiędzy główny MINUS a B- w BMS.
Wtedy pokazuję cały prąd w 2 strony , ja tak mam już 2 lata i działa dobrze. Do tego samego bocznika z TK15 dałem tez EV Computer.
Ale uwaga - nie wolno wtedy w EV Computer użyć sterowania manetką bo jak BMS rozłączy to manetka, sterownik, EV spłonie (znika masa i leci napięcie powrotne z akku).
Nie długo będę montował Smart BLU BMS i TK15 , Ev Computer będzie musiał być jakoś podpięty do bocznika w BMS bo 50A (70A) bocznik od TK za słaby (już mam tak ze przy 80A EV podaje 64A i zaniża).
Bocznik w BLU mam 150A , ciekawe czy TK15 się uda do niego przeskalować.
Wtedy pokazuję cały prąd w 2 strony , ja tak mam już 2 lata i działa dobrze. Do tego samego bocznika z TK15 dałem tez EV Computer.
Ale uwaga - nie wolno wtedy w EV Computer użyć sterowania manetką bo jak BMS rozłączy to manetka, sterownik, EV spłonie (znika masa i leci napięcie powrotne z akku).
Nie długo będę montował Smart BLU BMS i TK15 , Ev Computer będzie musiał być jakoś podpięty do bocznika w BMS bo 50A (70A) bocznik od TK za słaby (już mam tak ze przy 80A EV podaje 64A i zaniża).
Bocznik w BLU mam 150A , ciekawe czy TK15 się uda do niego przeskalować.
- Yin
- Forumowicz
- Posty: 970
- Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: Bms: łączenie portów C- i P- oraz kt15
O o tym nie pomyślałem, dzięki za odpowiedz. Ale dalej mnie zastanawia czy można w bms tego typu łączyć C- i P-, zakładając ze mamy regen to przecież i tak prąd regena chwilowo idzie przez P- . A ostatnio pojawiają się bms z wspólnym portem ładowania i rozładowania.. Choć z drugiej strony obecność portu C- musi być jakoś technicznie zasadna bo po co by wprowadzać niepotrzebne skomplikowanie i koszta produkcji?KrzysiekEV pisze: ↑30 cze 2019, 19:44Bocznik TK15 musisz wpiąć trochę nie standardowo grubym, krótkim przewodem pomiędzy główny MINUS a B- w BMS.
Album rowerów poziomych i nietypowych:
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
pl.pinterest.com/jessecuster77/recumbent-bike/
pl.pinterest.com/jessecuster77/rower/
http://forum.poziome.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 261
- Rejestracja: 18 lut 2018, 14:33
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Bms: łączenie portów C- i P- oraz kt15
Pewnie Cena , BMS z osobnym ładowaniem C- ma mniej mosfetów bo do ładowania jest 1-2 mosfety a do rozładowania P- 6-10 szt.
Po za tym robi się coraz większe bateryjki i potrzeba większego A na ładowanie , może łatwiej zrobić z wspólnym portem charge-discharge na duże prądy ładowania niż z osobnym. Po za tym ten REGEN co teraz bardzo popularny robi problem bo jak bateria pełna to można przez pierwsze 5 km po ładowaniu ogniwa przypalić , a jak ktoś ma z górki to już nie ciekawie.
Jakość mosfetów (podróby) też może być przyczyną . Łatwiej dać więcej słabych identycznych mosfetów jak mniej (na C-) lepszych żeby nie spłonęły od szybkiego ładowania.
Tutaj na Endlesie ostra dyskusja , przeróbki , poprawianie Blu BMS z LCD i bez https://endless-sphere.com/forums/viewt ... b2a0c73ac4
Po za tym robi się coraz większe bateryjki i potrzeba większego A na ładowanie , może łatwiej zrobić z wspólnym portem charge-discharge na duże prądy ładowania niż z osobnym. Po za tym ten REGEN co teraz bardzo popularny robi problem bo jak bateria pełna to można przez pierwsze 5 km po ładowaniu ogniwa przypalić , a jak ktoś ma z górki to już nie ciekawie.
Jakość mosfetów (podróby) też może być przyczyną . Łatwiej dać więcej słabych identycznych mosfetów jak mniej (na C-) lepszych żeby nie spłonęły od szybkiego ładowania.
Tutaj na Endlesie ostra dyskusja , przeróbki , poprawianie Blu BMS z LCD i bez https://endless-sphere.com/forums/viewt ... b2a0c73ac4