Ekross City

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Ekross City

Post autor: Tooropek » 02 lip 2019, 12:20

Witam. Zamówiłem ramę jak w tytule EKross City z siodłem motocyklowym. Tak właśnie... To ma być polączenie moto i roweru. Koła moto 19" przód i tył.
Amorek DH680 tak na początek powinien wystarczyć.
Silnik qs35h.
Sterownik na poczatek gt1500
Aku 20S10P GA lub cos nowego, to do przemyślenia.

Pytania do Was drodzy forumowicze:

1. Jakie opony na asfalt i trochę terenu? (19" moto)
2. Jaki damper pod 75kg raidera? Waga roweru to około 45kg

Ad. 1 Temat załatwiony. Zakupione kendy k262 19x2,75.
Ad. 2 Temat załatwiony, damper kupiony.

To zdjęcie już znacie, ale taki wygląd chciałbym osiągnąć.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 08 lip 2019, 22:59 przez Tooropek, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
Jan_Westfalia
Posty: 171
Rejestracja: 07 mar 2018, 13:36
Lokalizacja: Oberhausen NRW i Pyrlandia

Re: Ekross City

Post autor: Jan_Westfalia » 02 lip 2019, 15:46

:o a gdzie Cube, na zyletki?

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 02 lip 2019, 15:49

Cube zapier.. dalej, ale posłuży jako dawca sprawdzonych rozwiązań do docelowego produktu :D Od ubiegłego roku marzyła mi się ta ukrainska rama no i w koncu przyszedł czas na sprawdzenie jej :D

Awatar użytkownika
leszcz
Posty: 795
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Ekross City

Post autor: leszcz » 02 lip 2019, 16:12

Przedziwnie te moto z pedałami wyglądają... Nie lepiej po prostu nóżki zrobić? Sporo części i problemów odchodzi.
Solidny full 1500W na SPRZEDAŻ => viewtopic.php?f=33&t=3766
Specialized Stumpjumper 29er MXUS 30H, Sinus 30A, aku 1500Wh

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 02 lip 2019, 17:06

leszcz pisze:
02 lip 2019, 16:12
Przedziwnie te moto z pedałami wyglądają... Nie lepiej po prostu nóżki zrobić? Sporo części i problemów odchodzi.
Zobaczymy jak to wyjdzie leszczu, wolałbym jednak miec to uczucie, że dotrę do domu z rowerem miedzy nogami niz na plecach. Czyli w razie awarii czy braku zasilania by dojechac gdzie trzeba.

Awatar użytkownika
leszcz
Posty: 795
Rejestracja: 02 maja 2017, 22:39
Lokalizacja: Rumia

Re: Ekross City

Post autor: leszcz » 02 lip 2019, 17:23

To jest argument :D
Solidny full 1500W na SPRZEDAŻ => viewtopic.php?f=33&t=3766
Specialized Stumpjumper 29er MXUS 30H, Sinus 30A, aku 1500Wh

Awatar użytkownika
Yin
Posty: 547
Rejestracja: 19 lut 2018, 18:17
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: Ekross City

Post autor: Yin » 02 lip 2019, 21:11

Jak dostaniesz ramę to zrób jakaś fotorelację z wnętrza, jestem ciekaw czy coś poprawiają w jakości wykonania.

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 02 lip 2019, 21:17

Yin pisze:
02 lip 2019, 21:11
Jak dostaniesz ramę to zrób jakaś fotorelację z wnętrza, jestem ciekaw czy coś poprawiają w jakości wykonania.
Okej, nie ma problemu. Vasyl poinformował mnie że jutro nada przesyłkę dpd więc w nastepnym tygodniu pod koniec w zasadzie bedzie już u mnie.

Czekam na jakąś pomoc w doborze opon. Ktoś cos?

pumexior
Posty: 118
Rejestracja: 22 maja 2018, 0:04
Lokalizacja: Pod Krakowem

Re: Ekross City

Post autor: pumexior » 02 lip 2019, 21:55

Ja również chętnie zobaczę szczegółowe zdjęcia - ciekawi mnie jak z jakością wykonania u ukraińców :) Ramę kupowałeś poprzez Allegro czy poza nim?
Co do opon to moja opinia może nie być wiarygodna (bo chcę je sprzedać :D ) ale jeździłem jakieś 600 km na oponie z tyłu Yuanxing 3 cale i na asfalcie radziła sobie super, w terenie, jak nie było błota to też dawała radę. U mnie ostatecznie się nie sprawdziła bo w górach, po błocie potrzebowałem typowej kostki z crossa. Ale jak było w miarę sucho to nawet jakieś podjazdy na niej robiłem. W razie czego mam do sprzedania dwie (jedna nowa, druga jak nowa, po 600km) za 60 zł za obie :) W moim temacie o Falconie są zdjęcia jak wygląda na rowerze.
Obrazek

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 02 lip 2019, 22:20

pumexior pisze:
02 lip 2019, 21:55
Ja również chętnie zobaczę szczegółowe zdjęcia - ciekawi mnie jak z jakością wykonania u ukraińców :) Ramę kupowałeś poprzez Allegro czy poza nim?
Co do opon to moja opinia może nie być wiarygodna (bo chcę je sprzedać :D ) ale jeździłem jakieś 600 km na oponie z tyłu Yuanxing 3 cale i na asfalcie radziła sobie super, w terenie, jak nie było błota to też dawała radę. U mnie ostatecznie się nie sprawdziła bo w górach, po błocie potrzebowałem typowej kostki z crossa. Ale jak było w miarę sucho to nawet jakieś podjazdy na niej robiłem. W razie czego mam do sprzedania dwie (jedna nowa, druga jak nowa, po 600km) za 60 zł za obie :) W moim temacie o Falconie są zdjęcia jak wygląda na rowerze.
Obrazek
Przez allegro kupiłem, zeby miec jakąkolwiek gwarancje, wrazie cos by było nie tak jak należy.

Zobaczę i się przekonam na wlasnej skórze jak to jest z jakością, bo na forum jeszcze chyba nikt się nie odważył kupic i postawic elektryka na tej ramie :D

Co do opon, podeslij mi zdjątka ich i wymiary. Ciekawe czy w ogóle podejdą pod amor dh680 i w tył w wahacz do ramy city. Niby jest podane, że do 4,5" wejdzie. Zapytam się jeszcze o opinię w tym temacie osoby wykwalifikowanej i dam odpowiedź już na priv. :)

Awatar użytkownika
zero79
Posty: 91
Rejestracja: 19 mar 2018, 21:45
Lokalizacja: Stargard

Re: Ekross City

Post autor: zero79 » 03 lip 2019, 9:03

No to czekamy na tego kuriera i relację z budowy.

Awatar użytkownika
Zxc843
Posty: 534
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Ekross City

Post autor: Zxc843 » 03 lip 2019, 10:30

jaki kolor wybrałeś
No benc jeżdżę se na ebajku
KRAKÓW

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 03 lip 2019, 11:04

Zxc843 pisze:
03 lip 2019, 10:30
jaki kolor wybrałeś
Czarny, jak na zdjeciu :D Nie czytasz młody ze zrozumieniem

Awatar użytkownika
pape
Posty: 22
Rejestracja: 13 maja 2019, 16:26

Re: Ekross City

Post autor: pape » 03 lip 2019, 12:00

Tooropek pisze:
02 lip 2019, 21:17
Czekam na jakąś pomoc w doborze opon. Ktoś cos?
W lekkim krosie (<100kg, 22KM) miałem wiele lat Bridgestone TW - 301 przód i 302 tył.
70% asfalt, lekki teren, lasy. Bardzo dobre. Właśnie kupiłem takie same.

MixhaL
Posty: 153
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Ekross City

Post autor: MixhaL » 03 lip 2019, 17:55

Tooropek pisze:
02 lip 2019, 22:20

Zobaczę i się przekonam na wlasnej skórze jak to jest z jakością, bo na forum jeszcze chyba nikt się nie odważył kupic i postawic elektryka na tej ramie :D

Spóźniłeś się o blisko 6 lat ;)
Miałem zrobić dokładny opis zalet i wad ramy ale ciągle nie ma czasu.
Bardzo fajna rama ale ma też wady, zresztą jak każda.
Co do sprężyny, zależy jak chcesz na tym jeździć.
550 lbs jeżeli chcesz miękko
700 lbs jeżeli chcesz poskakać na rowerze.

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 03 lip 2019, 18:19

MixhaL pisze:
03 lip 2019, 17:55
Tooropek pisze:
02 lip 2019, 22:20

Zobaczę i się przekonam na wlasnej skórze jak to jest z jakością, bo na forum jeszcze chyba nikt się nie odważył kupic i postawic elektryka na tej ramie :D

Spóźniłeś się o blisko 6 lat ;)
Miałem zrobić dokładny opis zalet i wad ramy ale ciągle nie ma czasu.
Bardzo fajna rama ale ma też wady, zresztą jak każda.
Co do sprężyny, zależy jak chcesz na tym jeździć.
550 lbs jeżeli chcesz miękko
700 lbs jeżeli chcesz poskakać na rowerze.
E no to git. Podaj wymiary dampera jakie miałeś i koła oczywiście jak pamiętasz... Wiele czasu mi w ten sposob zaoszczędzisz. Podobno tuleja ma byc na 24mm i długość dampera 200mm. Dobrze myślę?

A co do sprężyny to raczej bym wolał cos koło 600 650.

Jak masz jakies sugestie i porady śmiało pisz - bedzie ogromne piwo na przyszłym zlocie :)

MixhaL
Posty: 153
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Ekross City

Post autor: MixhaL » 04 lip 2019, 8:25

200mm wystarczy, więcej bym nie zakładał gdyż geometria wtedy to kompletna porażka

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 04 lip 2019, 11:06

MixhaL pisze:
04 lip 2019, 8:25
200mm wystarczy, więcej bym nie zakładał gdyż geometria wtedy to kompletna porażka
U siebie jaki damper miałeś?

Edit: Czytałem Twój cały temat (na arbitrze) na temat tej ramy i niewiele się dowiedziałem poza tym, ze damper wiekszy jak 200mm stwarza dodtatkowe problemy. Nadal interesuje mnie temat dampera. Długość montażową już znam, ale interesuje mnie także szerokość uszek do montażu i czy potrzebne są jakies tulejki itd.

MixhaL
Posty: 153
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Ekross City

Post autor: MixhaL » 06 lip 2019, 8:03

Żadnych uszek nie trzeba, mocowania wszystkie są, potrzebujesz tulejek, jeżeli nic nie zmienili to 1 tuleja 23mm i jedna 24mm.
Możesz założyć też damper 216mm ale wtedy idzie rower jeszcze bardziej do góry i soku 25cm raczej nie potrzebujesz.
Przy damperze 241mm miałem 30 cm skoku :lol:
Nie ma problemu na takim jeździć ale trzeba z przodu małą zębatkę.

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 06 lip 2019, 10:24

MixhaL pisze:
06 lip 2019, 8:03
Żadnych uszek nie trzeba, mocowania wszystkie są, potrzebujesz tulejek, jeżeli nic nie zmienili to 1 tuleja 23mm i jedna 24mm.
Możesz założyć też damper 216mm ale wtedy idzie rower jeszcze bardziej do góry i soku 25cm raczej nie potrzebujesz.
Przy damperze 241mm miałem 30 cm skoku :lol:
Nie ma problemu na takim jeździć ale trzeba z przodu małą zębatkę.
Okej. Na początek wrzucę jakis 200mm, a może i 165mm jak się trafi jakaś okazja cenowa.

Ogólnie już jakieś 90% podzespołów zakupione, tylko czekać na przesyłki :D A i ja kupiłem rame bez osłony na sterownik, bo pojdzie do środka, jak bedzie sie grzał to wywale go na zewnątrz i dorobie osłonę z blachy, albo zwyczajnie dokupie w megaenergy. Coś czuje, że lato minie szybciutko przy składaniu nowego "roweru".

MixhaL
Posty: 153
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Ekross City

Post autor: MixhaL » 06 lip 2019, 16:18

165mm nie kupuj.
Jeżeli nie zmienili geometrii to główka będzie bardzo płasko, za płasko, obstawiam 62-63 stopnie

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 06 lip 2019, 16:24

MixhaL pisze:
06 lip 2019, 16:18
165mm nie kupuj.
Jeżeli nie zmienili geometrii to główka będzie bardzo płasko, za płasko, obstawiam 62-63 stopnie
No dobra, wezmę te 200mm, ale mam gdzies w garazu 150 i 165mm wiec bede miał porównanie. Damper i tak sprężynowy kupie, wiec i na nim bedzie spora regulacja kątów jak i twardości zawieszenia tyłu.

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2511
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: prosto ze wsi

Re: Ekross City

Post autor: EV-Maniak » 06 lip 2019, 16:52

Ale śliczne takie siedzenie - fajnie motocyklowo się prezentuje . Szkoda że w Kariwrze nie dają takich .
Wogóle fajna taka rama , ale piszą , straszą , że geometria taka sobie, że jakość spawów średnia . Może Vasyl już popoprawiał co należy dla wymagających braci z Polski 😉👍

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 06 lip 2019, 17:00

EV-Maniak pisze:
06 lip 2019, 16:52
Ale śliczne takie siedzenie - fajnie motocyklowo się prezentuje . Szkoda że w Kariwrze nie dają takich .
Wogóle fajna taka rama , ale piszą , straszą , że geometria taka sobie, że jakość spawów średnia . Może Vasyl już popoprawiał co należy dla wymagających braci z Polski 😉👍
Juz za 7 dni przekonamy się jak to jest z jakością na przestrzeni lat i jak jest z geometrią i innymi pierdołami. Liczę na to, ze wszystko bedzie plug and play, czyli bez wiekszych problemów montażowych pojdzie składanie roweru.

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 08 lip 2019, 20:22

W międzyczasie kupiłem damper. 200mm
Wolę sprężynę jak samo powietrze, wrazie jakichś problemów z damperem sprężyna przytrzyma cały rower zeby nie złożył się i nie zrobił krzywdy ani mi ani nikomu postronnemu. Obrazek

MixhaL
Posty: 153
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Ekross City

Post autor: MixhaL » 08 lip 2019, 20:39

Pojechałeś po bandzie całkowicie.
Nie chce Cie martwić ale brzydko to ujmując kupiłeś najgorsze gó..o jakie może być.

Ps co znaczy że nie zrobi nikomu krzywdy?

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 08 lip 2019, 21:01

MixhaL pisze:
08 lip 2019, 20:39
Pojechałeś po bandzie całkowicie.
Nie chce Cie martwić ale brzydko to ujmując kupiłeś najgorsze gó..o jakie może być.

Ps co znaczy że nie zrobi nikomu krzywdy?
E tam, może dla mnie okaże się w porzadku. Wiem, ze to tani sprzęt, ale nie chciałem nic powietrznego rodem z poprzedniej epoki z wyciekami, luzami i serwisem drozszym jak sam damper.

Nie wiem jak to jest jak komora cisnieniowa nagle straci całe powietrze i jak przysiada taki damper, jak zachowa się rower podczas awarii itd, ale wydaje mi się, że sprężyna bedzie bardziej bezpieczna, dlatego wybrałem ten a nie inny damper. Człowiek uczy się na własnych błędach, aczkolwiek nikt mi nie doradził przez 4 dni, także postanowiłem sam wybrać "cokolwiek". Ocenie jak przetestuje. Bedą obszerne relacje na temat całej budowy roweru jak i użytkowania. Mam zamiar ten "rower" mieć już na zawsze, a przynajmniej na pare lat zanim znudzi mi się pojazd elektryczny. Konstrukcja docelowa, lecz rozwojowa. Cała zima bedzie na serwis, wymiany i ulepszenia, wiec wszystko przede mną.

Edit: Mogłem wybrac rame falcona i kupować markowe sprzety i za grube pieniadze, ale chce rower złozyć szybko i żeby nie kosztował 4 razy tyle co moje auto. Narazie planowany koszt budowy ekrossa ma zamknąć się w 9 tysiącach. Jeszcze tysiak jest do rozdysponowania na robociznę i części.

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 09 lip 2019, 14:31

Oponki kenda k262 :)

Obrazek

Awatar użytkownika
genjusz
Posty: 128
Rejestracja: 22 lut 2018, 17:23

Re: Ekross City

Post autor: genjusz » 09 lip 2019, 16:33

Na tych oponach mam uślizgi przedniego koła w ostrych zakrętach po lesie. Na las przydałby się agresywniejszy bieżnik.
Univega Alpina 500 analog / Falcon QS205

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 09 lip 2019, 16:44

genjusz pisze:
09 lip 2019, 16:33
Na tych oponach mam uślizgi przedniego koła w ostrych zakrętach po lesie. Na las przydałby się agresywniejszy bieżnik.
A co napiszesz na temat asfaltu i piachu? Mają conajmniej dwa razy wiekszy bieżnik jak opony rowerowe, wiec powinny dać radę do zwykłej nie wyczynowej jazdy, czy skakania.

Awatar użytkownika
genjusz
Posty: 128
Rejestracja: 22 lut 2018, 17:23

Re: Ekross City

Post autor: genjusz » 09 lip 2019, 18:40

ogólnie dają radę, jedyny minus jaki zauważyłem to te uślizgi (najczęściej w mocnych przeciwskrętach, albo jak szybko skręcasz raz lewo raz prawo) natomiast na asfalcie wydają najpiękniejszy dźwięk, jakby obok ciebie leciało stado szerszeni :)
asfalt po deszczu - trzeba bardzo uważać, kilka razy prawie leżałem, ale to też dlatego że zblokowałem koło :)
Univega Alpina 500 analog / Falcon QS205

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 09 lip 2019, 20:10

genjusz pisze:
09 lip 2019, 18:40
ogólnie dają radę, jedyny minus jaki zauważyłem to te uślizgi (najczęściej w mocnych przeciwskrętach, albo jak szybko skręcasz raz lewo raz prawo) natomiast na asfalcie wydają najpiękniejszy dźwięk, jakby obok ciebie leciało stado szerszeni :)
asfalt po deszczu - trzeba bardzo uważać, kilka razy prawie leżałem, ale to też dlatego że zblokowałem koło :)
No to fajnie, na deszczu mało która opona da rade przy mocnym regenie i dociskaniu hydrauliką :) Mam za sobą szlify na motocyklu, także wiem jak sprawa wyglada. A co do dźwięku to fajnie, ze je dosc mocno słychać, lubie dźwięk opon :D Ja zazwyczaj tylko uzyskuje znaczne prędkości na dobrym asfalcie, także mokry las totalnie odpada, jesli juz to suchy i iglasty bo taki mam 200 metrow od domu, sa hopki i dużo ścieżek to się protestuje trochę oponki jak i rowerek.

Dzięki za opinię genjusz :)

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 10 lip 2019, 15:00

Jest amor i damper. 4 dni z chin szedł dh680 i ostatecznie po wielu emailach do dhl zapłaciłem suma sumarum 129zł opłat celnych, czyli jest okej, cena za amor w detalu wyszła na poziomie akceptowalnym czyli 687zł.

Zakupiłem także dętki moto grube 19" x 2.75 przód i 19" x 3.0 tył + talk do dętki. Opaski nie będę stosował, tylko okleje obręcz taśma duck tape, przynajmniej takie jest założenie...

Obrazek

Amor działa wyśmienicie, regulacja także. Będę zadowolony, bo już się japa cieszy :) Czy zakup był udany w 100% odpowiedź dam dopiero jak amor bedzie jeździł w rowerze.

Obrazek

Damper nówka nie używany. Sprężynowo-olejowo-powietrzny ze sprężyną 850lbs. Co do jego działania i jakości też się okaże po zamontowaniu. Jedyne co do dampera jeszcze musze dokupić to odpowiednie śruby i tuleje do montażu.

MixhaL
Posty: 153
Rejestracja: 10 sie 2018, 14:56

Re: Ekross City

Post autor: MixhaL » 10 lip 2019, 16:55

50% szansa że damper Ci wystrzeli, drugie 50% że wycieknie olej na spokojnie.

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 10 lip 2019, 20:02

MixhaL pisze:
10 lip 2019, 16:55
50% szansa że damper Ci wystrzeli, drugie 50% że wycieknie olej na spokojnie.
Wiem, że wszystkich i wszystko hejtujesz, ale ja jestem pozytywnie nastawiony na sam damper jak i dh680. Jakosciowo oba amortyzatory wyglądają na wyższą półkę niz reprezentują. Twardą mam sprężynę, więc raczej nic mu się nie stanie przez okres, w którym będę użytkował rower. 6-7 miesięcy w roku raczej powinny oba elementy przeżyć bez szwanku, a oczywiście co dwa sezony oddam na gruntowny serwis. Zobaczymy jak to będzie. Narazie czekam na rame i jadę do serwisu na montaż obu amorów, gdyż sam tego lepiej nie zrobie jak fachowiec.



Ogólnie opona idealnie wchodzi w amor i jest jeszcze luz, czyli 3.0 na miękko wchodzi w dh680. Dobre wieści... :)

Awatar użytkownika
Zxc843
Posty: 534
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Ekross City

Post autor: Zxc843 » 10 lip 2019, 20:09

Wyglądają, zobaczysz jak sie wytrze ten zoom i zacznie pluć olejem.
No benc jeżdżę se na ebajku
KRAKÓW

GrzegorzS
Posty: 221
Rejestracja: 23 lut 2018, 0:14
Lokalizacja: Lubliniec

Re: Ekross City

Post autor: GrzegorzS » 10 lip 2019, 20:33

Tooropek pisze:
10 lip 2019, 20:02
MixhaL pisze:
10 lip 2019, 16:55
50% szansa że damper Ci wystrzeli, drugie 50% że wycieknie olej na spokojnie.
Wiem, że wszystkich i wszystko hejtujesz, ale ja jestem pozytywnie nastawiony na sam damper jak i dh680. Jakosciowo oba amortyzatory wyglądają na wyższą półkę niz reprezentują. Twardą mam sprężynę, więc raczej nic mu się nie stanie przez okres, w którym będę użytkował rower. 6-7 miesięcy w roku raczej powinny oba elementy przeżyć bez szwanku, a oczywiście co dwa sezony oddam na gruntowny serwis.
W tym przypadku nie doszukiwał bym się hejtu ze strony kolegi MixhaL.
Naj mniej istotne jest jak wyglądają, niech są ohydne, byle by robiły robotę.
W tym przypadku wybrałeś bardzo kiepskie komponenty, których się nie serwisuje.

W cenie tego zoom-a można czasami wyrwać coś dobrego, nie będzie to dwupółka ale pod każdym względem lepszy np:
https://allegro.pl/oferta/nowy-amortyza ... 8223776839
można go ustawić na 160mm.
W przyszłości gdybyś uzbierał na coś lepszego sprzedałbyś ten amortyzator z niewielką stratą, w przypadku komponentów które zakupiłeś istnieje duże prawdopodobieństwo na to, że wyrzuciłeś pieniążki w błoto.

wladek312
Posty: 49
Rejestracja: 18 mar 2018, 20:34

Re: Ekross City

Post autor: wladek312 » 10 lip 2019, 20:50

Też kiedyś chciałem kupić tego zooma ale dołożyłem kilka zł. i za 750zł. kupiłem używanego boxxera 2005 albo 2006 w świetnym stanie jak na ten wiek i nie żałuję.
Scott reflex fx25+QS 35h 6T+sinus 50A+16s6p GA

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 913
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ekross City

Post autor: pxl666 » 10 lip 2019, 21:27

Dajcie chłopu wydawać jego kesz. Jak będzie lipa to może napisze i będzie pewne info . Ja mu życzę szczęścia. Może chińczyk poprawił to i owo?

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 10 lip 2019, 21:47

pxl666 pisze:
10 lip 2019, 21:27
Dajcie chłopu wydawać jego kesz. Jak będzie lipa to może napisze i będzie pewne info . Ja mu życzę szczęścia. Może chińczyk poprawił to i owo?
Dobrze gadasz. Hejt tu niewiele pomaga. Ktoś ma lepszy amor? Ok. Ja mam ten i na tym zrobie tysiące kilometrów i będę zadowolony.

Jak widzę "na sucho" jak ten amor chodzi to poprostu bajka. Obawiam się jedynie, że jak wepchnę 400szt lajonow to sag bedzie duży i będzie trzeba dać sprężyny do hartowania, czy coś tam innego poprawić by nie siadał za mocno. Na moje oko jakość wykonania jest bardzo wysoka jak na firme zoom, pomimo że to tylko chińczyk. Rama powinna dotrzeć do mnie na weekend, a jak nie dotrze to bedzie w pon, bo już została wysłana :)

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 913
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ekross City

Post autor: pxl666 » 10 lip 2019, 22:50

Noi git . Buduj buduj i opisuj

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 01 wrz 2019, 21:50

Już jeździ...

Aku docelowy muszę zgrzać, gtka podlać trochę, zmienić parę rzeczy w mechanice i projekt ukończony. Na spokojnie miesiąc albo dwa roboty na gotowo, bo etat blokuje resztę prac przy ebajku...

Jeździłem na flakonie, sparku, ulepach customowych, składakach, sztywniakach, fullach i innych elektrycznych wymysłach, ale rama Ekross jest cudem nad wisłą w porównaniu do innych konstrukcji. Serio...
Zapraszam do hejtowania i obrażania za niskiej jakości komponenty użyte do budowy mojego "Szerszenia".

Obrazek

Awatar użytkownika
pxl666
Posty: 913
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ekross City

Post autor: pxl666 » 01 wrz 2019, 22:20

Jaki koszt jak narazie i jak się spisują amory? Zoom jak wybiera ?

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 569
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Ekross City

Post autor: Yasiu77 » 01 wrz 2019, 22:32

Opowiedz więcej o tych wg. Ciebie odczuwalnych różnicach między ramami bo nie jeździłem na tylu rodzajach i zaczynam się zastanawiać nad nią :)

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 01 wrz 2019, 22:38

pxl666 pisze:
01 wrz 2019, 22:20
Jaki koszt jak narazie i jak się spisują amory? Zoom jak wybiera ?
Koszt? 2200 rama, gt 250zł, manetka 50zł, pakiet 70zł, przełączniki 30zł, koło tył 1100zł, koło przód 400zł, amor przód 700, amor tył 250, reszta pierdół to groszowe sprawy i nie więcej jak 200zł, także jak na razie koszt 5250, ale trza doliczyć ładowarkę, którą posiadam już jakiś czas i bmsa. Nie liczę kosztu aku bo będę go zgrzewał po niedzieli. Ale orientacyjnie Koszt na już 6k pln i mega frajda z jazdy ;)

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 01 wrz 2019, 22:49

Yasiu77 pisze:
01 wrz 2019, 22:32
Opowiedz więcej o tych wg. Ciebie odczuwalnych różnicach między ramami bo nie jeździłem na tylu rodzajach i zaczynam się zastanawiać nad nią :)
Flakon - kwadratowy, sztywny (jest na nim wrażenie solidności wykonania ramy), ciężki, brzydki
Spark - fajny, dobrze amortyzuje, wygląda trochę jak flakon ale ma nutę oryginalności. Wszystko poza wagą na plus.
Rowery full - mega fajna baza na elektryka, wrażenia z jazdy bardzo miłe, lekkość w porównaniu do ram customowych na plus, lecz jednak to dalej rower, a nie konstrukcja pod elektrykę i trzeba uważać podczas jazdy czy nic się nie urwie itd.
Hardtail (sztywniaki) - bieda i lipa. Można włożyć dużo kW, ale nawet przedni super dobry amor nie rekompensuje tego, że ta rama to lipa dla elektryków ze względu na brak amortyzacji.
Custom typu puszka po konserwach - amortyzacja jest przód i tył i zawsze to lepsze jak hardtail. Można ładować dużo kW i wagi tyle co we flakonie, więc to raczej już nie rower a pojazd do zadań specjalnych.


Ciężko w tekście opisać wszystkie wrażenia, ale może cokolwiek wywnioskujesz z tego. Pytaj o szczegóły a ja co wiem to napiszę z własnego doświadczenia.

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 01 wrz 2019, 23:02

pxl666 pisze:
01 wrz 2019, 22:20
Jaki koszt jak narazie i jak się spisują amory? Zoom jak wybiera ?
Nie odpowiedziałem wcześniej na zapytanie co do zooma i tylnego dampera, więc odpowiadam...

Zoom po pierwszym dniu testów i przejechanych około 10km jest mega na plus, bo wjezdzam na krawężnik chodnikowy bez podnoszenia koła i tłumi poprostu pięknie. Tył ze sprężyną 950lbs jak dla mnie (75kg) idealnie poprostu, twardo nie jest, a i za miękko też nie. Zjazd czy wjazd z krawężnika dość wysokiego to żaden problem, ale przypomnę, że jeżdżę na kołach moto 19" x 2,75 przód 1,4" obręcz a tył 1,6" obręcz i oponach kenda k262. Jestem bardzo zdziwiony, że aż tak przyjemnie można jeździć za takie śmieszne pieniądze i pomimo hejtu i innych negatywnych opinii taka amortyzacja zdaje egzamin w >100%. Jak ktoś ma jakieś wątpliwości co do mojej rzetelności to zapraszam do 08-110 na jazdy próbne i oddanie honoru na forum :)

Awatar użytkownika
Mariusz_p
Posty: 333
Rejestracja: 18 sie 2018, 10:28

Re: Ekross City

Post autor: Mariusz_p » 01 wrz 2019, 23:10

Wyjdzie w praniu ile to warte jak nabijesz trochę km na tych amorach.
Pakiety Li-ion, bidony 48V 17.5Ah => zapraszam na priv :)

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 01 wrz 2019, 23:13

Mariusz_p pisze:
01 wrz 2019, 23:10
Wyjdzie w praniu ile to warte jak nabijesz trochę km na tych amorach.
No dokładnie. Pierwsze wrażenia nie czynią opinii wiarygodną. Nie jeżdżę jednak w terenie za dużo, więc myślę, że będzie miodzio na przestrzeni tych dwóch, może trzech sezonów. Później pomyśli się o czymś konkretniejszym.

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Ekross City

Post autor: Tooropek » 01 wrz 2019, 23:18

pumexior pisze:
02 lip 2019, 21:55
Ja również chętnie zobaczę szczegółowe zdjęcia - ciekawi mnie jak z jakością wykonania u ukraińców :)
Na dniach dam kilka zdjęć w temacie, jak wygląda rama od środka. Moim zdaniem jest solidnie pospawana i nie ma jakiś bubli, jedyne do czego można się przyczepić to delikatnie za długie śruby od bocznych paneli. Albo trzeba skracać samemu albo dokupić te kilka sztuk krótszych jak się chce wypchać wnętrze pakietem aż po brzegi.

ODPOWIEDZ