Unibike viper 1,5kw trekking

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
misiek998
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21

Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: misiek998 » 28 paź 2018, 15:47

Witam, miałem temat na bliźniaczym forum, więc będę mieć i tutaj :) Rower który spędza sen z powiek i rower którym drożej jest jeździć niż autem na gaz. Zbudowałem jako alternatywę na dojazd do pracy, ale taniej jest jeździć autem, zdecydowanie...
Silnik 9c 10x6 koła 28 cali, bateria 14s8p (nowa od użytkownika ATOMEK) i sterownik GT500. Aktualny przebieg roweru to 9700 km

Na miły początek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na pewno pamiętam, że pokruszył się magnes w silniku, wtedy też robiłem centrowanie koła, rozbieranie silnika, a nie przepraszam nową obręcz, bo zakrzywiłem na wybojach. Odsyłanie itp, ogarnięte dawno, po czym coś sobie radośnie stukało w silniku, bardzo delikatnie i stuka do dziś, ale jeździ, więc nie narzekam

Obrazek

Z czasem znów rozbierałem silnik, bo coś w nim latało i okazało się, że puściła trytytka spinająca przewody, ale że zrobiłem to tak nieumiejętnie to znów centrowałem koło, bardzo je pokrzywiłem oraz tarczę hamulcową. Coś tam jeszcze grzebałem, nie pamiętam

Obrazek

Kupiłem też najdroższe opony jakie znalazłem, czyli SCHWALBE Marathon Plus Tour, problem przebijania znikł, tzn nadal występuje, ale przeciera się czasem dętka, natomiast nigdy jeszcze nie przebiłem tych opon, polecam. Potem potopiły się przewody i trzeba było ogarnąć te spagetti

Obrazek

Więc zarobiłem od nowa po swojemu i otworzyłem skrzynkę, żeby był przewiew, bo szło jajka smażyć na sterowniku

Obrazek

Potem rozwalił się bembenek, jak by ktoś miał silnik 9c na części, biorę w ciemno ten bemben!

Obrazek

I kupiłem drugi, novateca - który nie pasuje, mogę go wyrzucić

Obrazek

W międzyczasie coś tam czyściłem

Obrazek

Oraz wyrżnąłem, takiego orła, że trzeba było kupić nowe okulary, chodzić po lekarzach, miesiąc nie było człowieka, więc wyposażyłem się w kask... i nowe okulary :)

Obrazek

Zamontowałem też te wcale nie tanie lampki, po czym padła przetwornica, więc zamówiłem kolejną...

Obrazek

I kiedy już wydawać by się mogło że jest wszystko super, urwałem manetkę od gazu i więc zamówiłem kolejną, a tymczasem wpadły torque arm-y, bardzo dziękuję użytkownikowi Vegasnight9 i rzeźbię żeby je dopasować

Obrazek

I tak mi się dobrze jeździło i podziwiało zachody słońca, aż brakło kiedyś baterii

Obrazek

Zaważyłem, że zasięg spadł o połowę, amortyzator złapał straszne luzy, ale.... ręce opadają, pomyslę na wiosnę...
Rower zimuje, a mi,

Obrazek

pozostało życzyć udanych konstrukcji i równej prostej drogi :)

Awatar użytkownika
Vegasnight9
Posty: 359
Rejestracja: 04 cze 2018, 0:10
Lokalizacja: Żary

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: Vegasnight9 » 02 lis 2018, 0:20

Miałeś "przebojów" jak na jeden ebike :) Oby teraz już było tylko z górki. Pozdrawiam! Te ledy gdzie kupiłeś?
Jeżdżę na HT Viper GTS 3kW :arrow: viewtopic.php?f=30&t=1243

Awatar użytkownika
Goliath
Posty: 917
Rejestracja: 25 lut 2018, 1:02
Lokalizacja: Izabelin-Dziekanówek

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: Goliath » 02 lis 2018, 0:30

Vegasnight9 pisze:
02 lis 2018, 0:20
Te ledy gdzie kupiłeś?
Też chciałem o nie zapytać ;) Wrzucisz więcej fotek ich samych :?: :P
Wyglądają jak paski ledowe "z metra cięte" wsunięte w przezroczystą koszulkę termokurczliwą i złapane tetra-tytkami ;)
Fajny efekt... :P
W nocy przykuwa uwagę :D i od razu +15 do atrybutu widoczności :lol:

misiek998
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: misiek998 » 03 lis 2018, 16:43

To są takie ledy http://www.ledbylite.com sprowadzane ze stanów, natomiast nie mogę ich polecić jako długotrwały efekt, bo swoje mam góra pół roku, zrobiły się żółte i rozszczelniły się. Również ich podłączenie nie należało do łatwych, bo ledy pociągnięte są na przewodzie "słuchawkowym" a lutowanie tego to koszmar :)
Ale tak, efekt końcowy na +

Obrazek

misiek998
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: misiek998 » 24 kwie 2019, 20:45

Witam wszystkich serdecznie, zrobione 10 tys km i oczywiście wszystko się posypało, w aucie zmienił bym olej i dalej śmigał, a w rowerze no to ten tego... nie widać końca. Streszczę się, najpierw pytanie.

Jeździłem gotowym rowerem firmy KTM z systemem boscha i mam takie pytanie, czy dało by się zastosować u mnie identyczny czujnik PAS, że lekko naciskam - rower lekko wspomaga, a mocno naciskam - to mocno wspomaga? Strzelam, że nie, ale kto pyta nie błądzi.

I przy okazji nie mam na co wydawać pieniędzy, przynajmniej tak widzę podobne rowery, więc wydałem sobie prawie tysiąc na amortyzator, który jeszcze nie wiem czy będzie pasował. Właściwie to go nie chciałem, ale w sklepie mi wcisnęli. Niby wybrałem kolor, ale ostatecznie i tak zamówili inny. Tysiąc w tą czy w tamtą, co mi za różnica.

I przewody fazowe znów się potopiły, ale tym razem bardziej. I bateria już nie taka... a nieważne.

Awatar użytkownika
florek
Posty: 79
Rejestracja: 11 sty 2019, 20:56

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: florek » 25 kwie 2019, 1:41

to nie pas a czujnik nacisku tak działa, są niektóre mid drive, i ktoś na forum coś walczy z tym czujnikiem nacisku ze sterownikiem barmala

misiek998
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: misiek998 » 28 kwie 2019, 22:36

Poskładane, żeby sobie pojeździć, z przewodami nie było tragedii, tylko jeden się uszkodził, pozamawiałem złączki i po raz kolejny będę to poprawiał.
Natomiast z tym czujnikiem w mojej konfiguracji mogło by być dość niebezpiecznie bo to jednak trochę więcej niż 250 watt

Obrazek

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: Tooropek » 29 kwie 2019, 8:05

misiek998 pisze:
24 kwie 2019, 20:45
Witam wszystkich serdecznie, zrobione 10 tys km i oczywiście wszystko się posypało, w aucie zmienił bym olej i dalej śmigał, a w rowerze no to ten tego... nie widać końca. Streszczę się, najpierw pytanie.

Jeździłem gotowym rowerem firmy KTM z systemem boscha i mam takie pytanie, czy dało by się zastosować u mnie identyczny czujnik PAS, że lekko naciskam - rower lekko wspomaga, a mocno naciskam - to mocno wspomaga? Strzelam, że nie, ale kto pyta nie błądzi.

I przy okazji nie mam na co wydawać pieniędzy, przynajmniej tak widzę podobne rowery, więc wydałem sobie prawie tysiąc na amortyzator, który jeszcze nie wiem czy będzie pasował. Właściwie to go nie chciałem, ale w sklepie mi wcisnęli. Niby wybrałem kolor, ale ostatecznie i tak zamówili inny. Tysiąc w tą czy w tamtą, co mi za różnica.

I przewody fazowe znów się potopiły, ale tym razem bardziej. I bateria już nie taka... a nieważne.
Misiek jak bedziesz na zlocie dam Ci się śmignąć moim MID-drivem 750W, sam zestaw na aliexpress 1350 z wysyłką z niemiec w 4 dni u mnie w domu - posiada on czujnik nacisku, jak i manetkę, zestaw identyczny jak u ebikera z tym, że bez oszpecającego i jakże hańbiącego napisu "rapid". Czytaj posty w dziale "napęd poza kołem" jeśli chcesz wiedzieć coś więcej, a także polecam filmiki na YouTube na temat zestawu tsdz2. Pozdro

misiek998
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: misiek998 » 29 kwie 2019, 23:26

Zlot mnie ominie, ja jestem z natury leniwy i nie mam nacisku żeby jechać pół dnia w jedną stronę, także przepraszam :(
Natomiast porobiłem te łączenia przewodów raz jeszcze i wydaje mi się że stosuje złe konektory.
Standardowo w silniku były takie
https://allegro.pl/oferta/konektor-okra ... 7996169504
A moim skromnym zdaniem te będą lepsze
https://allegro.pl/oferta/konektor-plas ... 7299232219

Zrobiłem też miejsce na kierownicy i wyrzuciłem przełącznik który działał do pierwszego deszczu. Lampke też odpinam do plecaka

Pierwsza jazda:
Obrazek

Długo tak:
Obrazek

I dziś:
Obrazek

Kiedyś pojawił się problem z przetwornicą, coś wyłączało rower, więc ta dostała bezpiecznik automatyczny. W razie awarii/ zwarcia lampek np od wody zgasną światełka, ale dalsza jazda wciąż będzie możliwa (oby).

Awatar użytkownika
Umbur
Moderator
Posty: 1130
Rejestracja: 27 kwie 2017, 11:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: Umbur » 30 kwie 2019, 6:43

Jak chcesz, żeby przełącznik działał po deszczu, to trzeba wywiercić w dolnej części obudowy otwór, żeby woda miała gdzie wypływać. ;)

misiek998
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: misiek998 » 04 cze 2019, 20:28

Obrazek

misiek998
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: misiek998 » 27 lip 2019, 22:07

Ukończyłem projekt, tzn prawie. Zainstalowałem hamulec elektryczny, na kontaktorn i oczywiście jest to kolejna rzecz, która nie wygląda estetycznie zaraz po skrzynce :)
Rower jeździ bez czujników halla, bo coś chrupnęło w terenie i nie działa i tak nie działa już kilka tys kilometrów, wiec jest dobrze. Poza tym z awarii całe stery trzeba wymienić, bo coś tam luz łapie, kierownica trzeszczy, ktoś wymyślił wspaniały regulowany wspornik i nie wiem jak go przykręcić żeby nie trzeszczał i jeszcze jedna wada, oberwało się dolne mocowanie skrzynki, trzeba by je zastąpić taką obejmą jak są u góry.

Jednakże, nie jeździ mi się nim dobrze. Teraz jak już przybyło mi kilka lat, optymalnie by było coś może ciut lżejszego i coś co ma z tyłu AMORTYZATOR bo czuję nawet kostkę brukową, cały rower jest mega sztywny i jak wjeżdżam do lasu to nie przekraczam 30 km/h
Zrobione jest 13 tysięcy kilometrów, i wyrwałem baterię żeby ją wymierzyć, dlaczego ma spadki napięcia, tzn. przy w pełni naładowanej baterii ruszając na pełnym gazie z 58.6V robi mi się 51.5V a przy mniejszym napięciu spadki są w granicy 3-4V. BMS ma prawidłowe napięcia, wszystkie połączenia wyglądają dobrze, więc musiał bym chyba wymierzyć pojedyńcze ogniwa, a najlepiej pod obciążeniem, więc ja tu nic nie zdziałam :(

Obrazek

Myślę żeby zlecić komuś rozebranie tego akumulatora i poszukać sobie fulla, typu giant trance, bo tak nie wejdzie w inną ramę, zabrać ten silnik co jest, nowe łożyska, nowe halle i niech jeździ kolejne 13 tysięcy kilometrów, ale boję się, że to wszystko rozgrzebię i już nie poskładam :D
Koledzy, jak to widzicie? Muszę coś myśleć, bo kręgosłup nie jest ze stali, a jajka z kamieni, a kupując kolejny rower musiał bym brać nowy silnik, nowe baterie, a to co jest, że tak to ujmę przy sprzedaży nie ma wartości, pomimo że zrobiłem wspaniałą odporną na wodę skrzynkę to wizualnie się nie podoba i cały rower na tym traci ;)

gość
Posty: 39
Rejestracja: 20 maja 2019, 22:28

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: gość » 27 lip 2019, 23:01

Ktoś pisał że po zakupie sztycy pantografowej przestał myśleć o rowerze typu full ;-)

Awatar użytkownika
Zxc843
Posty: 534
Rejestracja: 30 gru 2018, 16:11
Lokalizacja: Kraków

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: Zxc843 » 28 lip 2019, 9:17

Propo mostka to ja ostatnio miałem problem ze trzeszczalo i dokrecilem mocno śrubę która odpowiada za regulację mostka i już przestało trzeszczeć
No benc jeżdżę se na ebajku
KRAKÓW

misiek998
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: misiek998 » 28 lip 2019, 11:45

Ze sztycą mogę spróbować, jak u mnie się nie sprawdzi to dam bratu, a z nowym rowerem i tak przeczekam do końca sezonu. Mostek można rozebrać,wyczyścić drobiny piasku i do pierwszej jazdy jest dobrze, potem znów zaczyna jak bym jechał starym składakiem "wigry" :) Porada z ukręcaniem gwintów jest piękna :D
Dorobiłem też mocowanie skrzynki z dołu na trytytki, trzyma jak marzenie

misiek998
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: misiek998 » 30 lip 2019, 19:37

No i spróbowałem ze sztycą i z siodełkiem i podniosło się wszystko, jest dla mnie za wysoko. Na nogi jest ok, ale robię skuloną pozycję przez co będzie boleć kręgosłup, poza tym źle mi się skręca więc na pewno nie może tak zostać, bo w pozycji 90 stopni czuję się jak bym dosięgał wysokością szyby w ciężarowym :)

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: Tooropek » 30 lip 2019, 20:03

spróbuj tego https://allegro.pl/oferta/xlc-mostek-re ... witemShare plus przedłużenie rury sterowej. Nie jest to tani mostek ale ma jako jedyny dwie regulacje. Wtedy siodło i sztyca amortyzowana może zostać, a ręce i pozycja bedzie wyżej.

misiek998
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: misiek998 » 06 sie 2019, 17:29

Na chwile obecną musiałem jednak założyć stare siodło, bo nowe idzie zbyt wysoko i nie odpowiada mi pozycja. I to co pisałem, bateria jest do wymiany. Są ogromne spadki napięć, a co do zasięgu nie zadowala mnie 50km, tzn trochę go męczę i tak wychodzi, że ledwie wyjadę a już muszę wracać.
Stoję pod ścianą, bo miał być full, ale nie uśmiecha mi się wyrzucić kupę pieniędzy na rower który nie będzie taki jak ma być, a ten rynek się zmienia cały czas.
Podobają mi się rowery "cyklon ebike" ale to znów inna kategoria cenowa i też jedna pierdółka do takiego to jest koszt połowy mojego samochodu. Na zimę myślę zlecać drugą baterię z tym, że trochę większą, chyba też 14s i prawdopodobnie zostanie 30A. Chyba że do tego czasu zmienię zdanie i sprzedam rower, a sam zacznę leniwie jeździć wszędzie samochodem, bo trochę mam dość wydawania na opony, dętki, przełączniki, sztyce, siodełka, ubrania i tak cały czas coś :)

Załączone maskowanie gdzieś w lesie, dla uwagi
Obrazek

Awatar użytkownika
avanzip
Posty: 34
Rejestracja: 20 lip 2018, 22:00
Lokalizacja: Gostycyn

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: avanzip » 24 sie 2019, 21:09

Fakt troche nazbierałeś pechowych punktów no ale...ja w sumie niby niewiele awarii sprzętu ale 3 wywrotki w lesie w tym ostatnia-złamana noga w kostce..:) siodło amortyzowane to w sumie kicha przez zime będe robił inny na ramie fulla.Na razie wakacje w gipsie az szkoda sezonu.Trzymaj się i zmień nastawienie :)

Awatar użytkownika
Tooropek
Posty: 487
Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: Tooropek » 24 sie 2019, 21:22

Jeśli traktowaleś rower jako jedyny środek transportu i chcesz aby tak zostało to zbieraj fundusze i zbuduj cos konkretnego. Nie zniechęcaj się do elektryki bo to przyszłość i coś wspaniałego. Dużo by o tym pisać, z resztą wiesz jak jest jak się wsiada i jedzie.

misiek998
Posty: 21
Rejestracja: 09 lip 2018, 23:21

Re: Unibike viper 1,5kw trekking

Post autor: misiek998 » 25 sie 2019, 17:36

Dziś przejechałem się falconem i trochę ciężki taki, trochę taki jak moto 125, ale ma lepszy start.
Przymierzył bym się jednak do ramy kariwa lite, bo tak czytam, że ma więcej plusów... ale jeszcze muszę trochę dozbierać. I teraz ciekawostka, bo gdybym sam robił rower to wcale dużo taniej mi nie wychodzi niż kupić gotowy. A na pewno zlecał bym baterię. Miła by była przesiadka z 1,5kw na 10kw tylko kto serwis ogarnie i ten rower jest bardzo ciężki i zastanawiałem się, bo zwykły rower wrzucam do forda galaxy i w drogę, a taki to raczej busem trzeba. Jak chcecie gdzieś pojechać falconem w góry, to wynajmujecie busa?

Moja okolica z wczoraj, bo tylko słysze góry i góry, to u mnie jest płasko

Obrazek

I gdzieś w bocznej drodze

Obrazek

I natłukłem już prawie 15 tysięcy kilometrów

Obrazek

Też orła wywinąłem, było w 1 poście i jeżdżę tylko w kasku, życzę powrotu do zdrowia. Wbrew pozorom ebike to mega bezpieczny sprzęt, bo wiele razy słyszałem o szwach czy złamaniach, ale żeby ktoś zginął to jeszcze nie. A co do motocyklistów...

ODPOWIEDZ