Sugar

Podziel się z nami opisem własnych konstrukcji
ODPOWIEDZ
plastikowy
Posty: 47
Rejestracja: 06 mar 2019, 14:38

Sugar

Post autor: plastikowy » 13 wrz 2019, 10:41

Cześć Wszystkim!

Chciałem się podzielić z Wami swoim projektem;
jest to mój debiut.
Zacznijmy od tego, że wcześniej nie miałem wiedzy na temat konstrukcji roweru
ani w ogóle ani w szczegółach;
wszystkiego musiałem po kolei się nauczyć bo zakupiony Gary Fisher Sugar swoje przeszedł.

Kupiłem go od ... stolarza który przejął go w rozliczeniu,
zaryzykowałem zakup bez oględzin, bo mało się znałem.
Co prawda dostałem fotki, ale sprzedawca zapomniał mi pokazać spawanego tylnego wahacza...
 Byłem naiwny i drugi raz bym już tego na pewno nie zrobił, 
wahacz pękł przy pierwszej jeździe na płaskiej ścieżce rowerowej...
a sprzedawca odmówił zwrotu roweru ani kosztów naprawy.
Pocieszała mnie wartość pozostałego osprzętu, który co raz okazywał się wyeksploatowany ...
 W dobrej kondycji był głównie przedni amor stanowiący prawie całą wartość roweru; 
Oczywiście rozłożyłem go na części i zrobiłem pełen serwis.
Sporo się nauczyłem o rowerach bo wszystko rozebrałem co było konieczne wymieniłem.

Dlaczego Sugar?
bo to jeden z niewielu fulli z miejscem na uchwyt do krzesełka dla dziecka,
a full bo mam problemy z kręgosłupem i stawami
i na sztywnej ramie jest mi ciężko jeździć.
Rower to jedną z niewielu form wysiłku które mogę uprawiać i wymyśliłem sobie,
że będę jeździł z córką na wycieczki do przedszkola.
Tak więc nie miała to być maszyna w teren.

Zacząłem działać -mam TIGa, więc wahacz pospawałem i wzmocniłem.
Jeździłem parę miesięcy z fotelikiem by sprawdzić czy spawy dadzą radę,
i nic złego się nie wydarzyło!

Kupiłem więc graty do konwersji, silnik 9C 10x6
razem z kołem po serwisie w Nexunie
ogniwa Sony VTC5A do pakietu 13s6p
Sterownik KT36/48SVPRCL 30A sinus
i ekran LCD3 Bms z bluetooth z Chin i PAS inne dodatki 

Zabrałem się za projektowanie;
najpierw model skrzynki ze styroduru,
skan do AutoCada i modelowanie w 3D ,
wszystko na milimetry bo miejsca było bardzo mało. 
W międzyczasie skonstruowałem zgrzewarkę do ogniw,
i opracowałem trochę nietypową metodę łączenia akumulatora
zgrzewając i lutując bezpieczniki- szczegóły tu :

viewtopic.php?t=424

Skrzynkę wyspawałem z 'amelinium' 1,5mm,
i nie bez trudu wszystko tam zmieściłem. 
Zastosowałem też przetwornicę na 12V do lampy przedniej,
która włączam przez LCD3- mimo,
że sterownik nie miał wyprowadzanego kabelka o takiej funkcjonalności -
dodałem w sterowniku odpowiedni tranzystor. 
Lampę 10W umieściłem na mocowaniu kierownicy.
Elementy które się grzeją wewnątrz skrzynki przekazują ciepło
przez pasty termiczne lub radiator na obudowę jest też nadajnik bluetooth,
stacyjka, bezpiecznik obwodu oświetlenia i 3 czujniki temperatury
w tym jeden z LCD3 w baterii 
Koło ma 3 blokady obrotu :-) 
Przerobiłem te biedne nakładki na oś silnika ( te z wygiętą blaszką ) 
dołożyłem im sporo materiału TIGiem i szlifowałem tak by pasowały szczelnie w otwory na oś -
otwory sporo pogłębione rzecz jasna . 

Coż... jestem bardzo zadowolony z efektu końcowego,
rower stroję od początku tygodnia i zbliżam się do końca prac. 
Nie opisuję każdego etapu prac bo musiałbym temu poświęcić za dużo czasu, 
ale jeśli kogoś interesuje jakiś konkretny temat to chętnie uszczegółowię. 
Załączniki
sugar2.jpg
sugar1.jpg
obudowa.jpeg
blokada.JPG
bateria.jpg
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2019, 20:58 przez plastikowy, łącznie zmieniany 1 raz.


Awatar użytkownika
spinusss
Posty: 27
Rejestracja: 29 lip 2019, 16:34
Lokalizacja: Sulejówek

Re: Sugar

Post autor: spinusss » 13 wrz 2019, 11:29

Konstrukcja przemyślana i "wypracowana", gratuluję. Jeżeli planujesz wycieczki z dzieckiem to przemyśl może zagadnienie tylnego błotnika, może należałoby zamontować coś skuteczniejszego (nawet z bocznymi osłonami - jak w miejskich "holenderkach" - niestety rower ucierpiałby na wyglądzie), nie oszczędzaj też na tylnym oświetleniu ostrzegawczym. Życzę przyjemnej i bezpiecznej eksploatacji.

Pozdrawiam,
[b]MÓJ POJAZD:[/b] [url=viewtopic.php?f=30&t=3465][b][color=#0000FF]S-Crash_&_Bionx[/color][/b][/url]

Awatar użytkownika
elektrotonus
Posty: 784
Rejestracja: 19 lut 2018, 15:53
Lokalizacja: Warszawa

Re: Sugar

Post autor: elektrotonus » 13 wrz 2019, 13:01

Fajny pojazd. Jak Ci się spisuje powietrzny damper ?
Obrazek

Łukasz :mrgreen: => elektrotonus <= eWheller 250W

plastikowy
Posty: 47
Rejestracja: 06 mar 2019, 14:38

Re: Sugar

Post autor: plastikowy » 13 wrz 2019, 16:17

dziękuję za radę z błotnikiem, wczoraj zamontowałem ten kawałek plastiku i od razu pomyślałem, że jest nie w tym miejscu gdzie trzeba -
chroni co najwyżej łączenie wahacza ...

z obu damperów jestem zadowolony - są całkowicie powietrzne, regulowane pompą wysokiego ciśnienia
łatwo dostosować do swoich potrzeb.
Przedni jest idealny ma duży skok, łatwo regulować w czasie jazdy twardość.
Z tylnym jest tak, że wyregulowałem go na wagę moją + córka, więc jak wracam sam z przedszkola to jest za twardo
i niby jest taka śrubka która mogłbym go utwardzać przy niższym ciśnieniu pracy ale na 2km to szkoda zachodu i jadę
na twardo ten kawałek.
Są tylne dampery z regulacją majątkową - muszę to rozważyć.
Jednak dla pojedynczego ridera tak jest zupełnie ok.

Awatar użytkownika
Inc0
Posty: 738
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Sugar

Post autor: Inc0 » 13 wrz 2019, 16:47

Widać że dobrze odrobiłes zadanie domowe , zastanawia mnie czy nie masz tarczy 160 z przodu a 180z tyłu? czemu taki rozkład siły hamowania, druga rzecz dziwnym mi sie wydaje że ktoś operujący tak sprawnie narzędziami w "warsztacie" zrobił tak nie pewne blokady ( im blizej osi silnika punkt kotwiczenia tym większy na niego moment siły będzie działać) niby moc teoretyczna zestawu to jakiej 1500W ciągłej 4liter nie urywa ale to jednak tez nie mało i bedzie robic swoje powoli lecz nieubłaganie bedzie rozginac haki.
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

plastikowy
Posty: 47
Rejestracja: 06 mar 2019, 14:38

Re: Sugar

Post autor: plastikowy » 13 wrz 2019, 21:02

Nie no blokada jest, oprócz tych podkładek, taka normalna, trzymająca oś do wahacza, tylko te podkładki wcześniej na niczym się nie opierały wiec je przerobiłem.
Tarcze obie są 160, ale zwykle klocki nie robią szału.
Załączniki
5D059A88-1B96-44EC-BF53-52355869A85D.jpeg

Awatar użytkownika
Inc0
Posty: 738
Rejestracja: 28 lut 2018, 19:46

Re: Sugar

Post autor: Inc0 » 13 wrz 2019, 22:01

nie obraz sie ale ta blokada gdy przyjdzie co do czego sie podda jesli ma byc solidnie tylko sciskana sróba a przynajmniej to bez "zawiasu" który tak lubia miec te wszystkie fabryczne blokady dwu elementowe
Lepsze jest największym wrogiem dobrego.

Awatar użytkownika
Yasiu77
Posty: 539
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:17
Lokalizacja: Szczyrk

Re: Sugar

Post autor: Yasiu77 » 13 wrz 2019, 23:03

Ładnie :) A dałeś vtc4 bo planujesz zmianę sterownika na 45A czy tak jakoś wyszło? Nie wolałeś trochę pojemniejszych ogniw? Sanyo ga, 35e samsunga czy mj1 dały by radę te 5A udźwignąć przez dwa sezony a można by mieć ok 21Ah zamiast 13.

plastikowy
Posty: 47
Rejestracja: 06 mar 2019, 14:38

Re: Sugar

Post autor: plastikowy » 14 wrz 2019, 11:59

z blokada to zawsze można jeszcze powalczyć, nie wiedziałem że to takie istotne.
Dodałem do tej blokady dwuelementowej jeszcze nit żeby się nie otwierała.

VTC4 doradził mi TAS właśnie ze względu na prąd 5A na ogniwo - początkowo miało być 13s5p bo łatwo byłoby zrobić baterię
ale za namowa Tasa dałem jeszcze dodatkowo jedno ogniwo w sekcji.
Wydaje mi się że 2 sezony to trochę mało jak na taki koszt baterii ... mimo że zrobiłem sam z depakietów.
Po cichu liczę na 4 -5 sezonów.

plastikowy
Posty: 47
Rejestracja: 06 mar 2019, 14:38

Re: Sugar

Post autor: plastikowy » 14 wrz 2019, 20:58

Yasiu77 pisze:
13 wrz 2019, 23:03
Ładnie :) A dałeś vtc4 bo planujesz zmianę sterownika na 45A czy tak jakoś wyszło? Nie wolałeś trochę pojemniejszych ogniw? Sanyo ga, 35e samsunga czy mj1 dały by radę te 5A udźwignąć przez dwa sezony a można by mieć ok 21Ah zamiast 13.
sorry teraz dokładnie przeczytałem swój opis i widzę że się pomyliłem z nazwa ogniwa! Mam VTC5A te 2500mAh
pewnie dlatego się dziwiłeś ;-)

chudybws
Posty: 90
Rejestracja: 21 kwie 2019, 17:15

Re: Sugar

Post autor: chudybws » 14 wrz 2019, 22:27

U mnie te oryginalne blokady przy 1500W to się wyrobiły że oś się w nim obracała przód tył w sporym zakresie po 1000km ;) Tylko skręcane

plastikowy
Posty: 47
Rejestracja: 06 mar 2019, 14:38

Re: Sugar

Post autor: plastikowy » 3 godziny temu (wczoraj, 23:07)

Dziękuję Wam za podpowiedź, pewnie bym się o tym przekonał na własnej skórze dopiero za jakiś czas, więc niedługo coś z tym zrobię.
Jedno co zrobiłem na szybko to ustawiłem sposób narastania mocny na wolny, żeby nie szarpać osią

ODPOWIEDZ