Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum.

Nieśmiało przypominam sponsorom reklam o deklaracjach dotyczących zlotu.

Zlot EV 2020 planowany jest pod koniec sierpnia, lub dopiero w przyszłym roku w maju.

Bateria nowy bms

Dział zawiera dane techniczne oraz informacje o ładowaniu akumulatorów litowych i ich pochodnych
ODPOWIEDZ
Ogg81@go2.pl
Posty: 2
Rejestracja: 17 sty 2020, 21:54

Bateria nowy bms

Post autor: Ogg81@go2.pl » 17 sty 2020, 22:09

Witam posiadam pakiet 10s15p 50ah z bms 45A używany to słabszej deski elektrycznej.ktora ma esc 20a Buduje teraz mocniejsza deskę po 50A na silnik Z vesc 4.2 dual motor. Chciałbym użyć tego pakietu gdyż ogniwa sa praktycznie nowe ładowane może 5 razy. Stąd pojawia sie pytanie. Muszę kupic nowy bms? Mocniejszy?. Pzyszedł mi do glowy inny pomysł. Mógłbym podłączyć bms stary tylko do ładowania a wyładowanie zrobić bez niego prosto do ESC. Nigdy tak nie robiłem i zastanawiam się czy to dobry pomysł przy tak dużym pakiecie i sporym prądzie rozładowania. Ktoś ma doświadczenia z takim układem?bms balansuje cele wiec jeśli pominę bms przy rozladowaniu to cele nie rozjada się zbyt mocno? Ktoś próbował takiego rozwiązania? I czy to rozsądny pomysł:D

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 922
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bateria nowy bms

Post autor: grafffik » 17 sty 2020, 22:30

no jeżeli będziesz miał maks. prąd rozładowania 50A, a masz BMS 45A, to BMS będzie Ci odłączał zasilanie praktycznie zaraz po przekręceniu manetki. Musisz kupić nowy mocniejszy BMS. 60A lub więcej, najlepiej z wyjściem na BT, abyś miał od razu w telefonie podgląd wszystkich sekcji baterii.
Jak pominiesz BMS to możesz spalić mieszkanie i pół bloku jak przeładujesz ogniwa. Lub wyczerpiesz ogniwa na tyle że będą od razu do wyrzucenia.
Nie rób tego, bo sagi na takich bateriach są na tyle duże, że nawet nie zauważysz jak zejdziesz poniżej dopuszczalnych wartości napięcia przy rozładowywaniuu baterii podczas nawet ostrożnej jazdy.

Ogg81@go2.pl
Posty: 2
Rejestracja: 17 sty 2020, 21:54

Re: Bateria nowy bms

Post autor: Ogg81@go2.pl » 17 sty 2020, 22:53

Dzięki za odp. Przekonałeś mnie do bms mocniejszego co do bms znalazłem już odpowiedni wydaje mi się
https://m.made-in-china.com/product/Dal ... ampViewAll

Mój esc ciągnie 50a na silnik czyli x2 ale mogę to też ograniczyć vesc 4.2 jest prosty. Ten bms ktory podlinkowalem w wersji 100A powinien byc okej myślę.

ERNIK
Posty: 1
Rejestracja: 25 kwie 2019, 22:26

Re: Bateria nowy bms

Post autor: ERNIK » 01 mar 2020, 21:30

Mi się wydaje że spokojnie możesz pominąć BMSa przy rozładowaniu i używać go tylko do ładowania i balansowania. Teraz robi sie tak większość desek. Jeśli chodzi o rozładowanie to odciecie mozna ustawić dla Vesc aby nie przegiąć chociaż z taka bateria to zasięg pewnie z 60km. Jak na deskę to baterie masz gigantyczną :)

Rowerelektryczny
Posty: 30
Rejestracja: 23 wrz 2019, 21:14

Re: Bateria nowy bms

Post autor: Rowerelektryczny » 26 mar 2020, 20:51

grafffik pisze:
17 sty 2020, 22:30
no jeżeli będziesz miał maks. prąd rozładowania 50A, a masz BMS 45A, to BMS będzie Ci odłączał zasilanie praktycznie zaraz po przekręceniu manetki. Musisz kupić nowy mocniejszy BMS. 60A lub więcej, najlepiej z wyjściem na BT, abyś miał od razu w telefonie podgląd wszystkich sekcji baterii.
Jak pominiesz BMS to możesz spalić mieszkanie i pół bloku jak przeładujesz ogniwa. Lub wyczerpiesz ogniwa na tyle że będą od razu do wyrzucenia.
Nie rób tego, bo sagi na takich bateriach są na tyle duże, że nawet nie zauważysz jak zejdziesz poniżej dopuszczalnych wartości napięcia przy rozładowywaniuu baterii podczas nawet ostrożnej jazdy.
Czy tak od razu ? mój BMS jest do 50 A sterownik mam na około 72 A (zmierzony realny maks pobór pod obciążeniem) i BMS nigdy nie odciął.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1822
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Bateria nowy bms

Post autor: WojtekErnest » 26 mar 2020, 23:46

BMS BMS-owi nie rowny. To ze BMS jest na 50A to trzeba założyć ze konstruktor przewidzial takie obciazenie dla mosfetow. To ze nie odcina na 70A to oznaczacza ze bocznik i sprzężenie zwrotne ma (ryzykownie) inny prog, lub ze w ogole nie dziala, bo juz jest uszkodzony.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

ODPOWIEDZ