Konto na zlot EV: Tomasz Wierzchoń 77 1140 2004 0000 3202 7681 5636, koniecznie dopisek "darowizna" i nick z forum.

Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Tematy związane z dodatkowymi akcesoriami dla pojazdów EV
ODPOWIEDZ
szczur333
Posty: 76
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19

Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 » 13 mar 2020, 1:26

Czy cos takiego istnieje?

Szukam wstepnie ładowarki pod 24S lub 26S byle miała regulacje pradu - do 15A chociaz jakby miala 16-17A to tez mogloby być

Calosc musi byc raczej w jednej kostce i nie wazyc 5kg.

Z tego co przegladam aliexpress są opcje:
1. 0-9A z regulacją 122$ (napiecia do wyboru rozne)
2. 15A bez regulacji 165$ (napiecia do wyboru rozne)
3. super ładowarki waterproof (taka ma chyba surron) wg mnie najlepsze ale niestety ani nie maja regulacji i dodatkowo nie widzialem innych napiec niz TYPOWE czyli 48/60/72V

Ile kosztowaloby dorobienie regulacji do tej 15A?, ewentualnie wymiana mosfetow czy innych elementow do tej 9A?


Zdaje sobie sprawe ze lepiej ładowac mniejszym pradem i tak bedzie w 80-90% ładowań (5-6A) ale chcialbym miec mozliwosc naładowania szybkiego w trasie raz na jakis czas, do tego jakby sie dało ją jakos w budowac w rame to juz wogole bajka

Natchnęła mnie do tego rama emoto ELEEK - gdzie gosc 3kW ładowarke zintegrował w koszu baterii
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax - 80-200km zasieg

miki
Posty: 381
Rejestracja: 14 gru 2019, 11:46

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: miki » 14 mar 2020, 18:58

Temat trudny, taka ładowarka będzie trochę kosztowała. W trasie chyba lepiej po prostu szybko ładować do 80%, a po dojechaniu spokojnie małym prądem wyrównać baterię.

tkoko
Posty: 1270
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: tkoko » 14 mar 2020, 20:01

Nie wiem jaki masz "standardowy" prąd ładowania ogniw a jaki "szybki" prąd ale jeżeli Twoja dotychczasowa ładowarka ładuje prądem zbliżonym do 0.5C na ogniwo, to, moim zdaniem, trudno będzie osiągnąć duże "przyśpieszenie" ładowania podwajając prąd. Z typowego wykresu ładowania, pojemność, i czas ładowania są zbliżone, i musiałbyś sprawdzić czy warto iść tą drogą.
Sorry miedzy 0.5C a 1C , jest wyraźna różnica, ale wyżej (1C) już niewielka
Załączniki
Li-Ion ładowanie.JPG

szczur333
Posty: 76
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 » 16 mar 2020, 12:20

az takich prądow niepotrzebuje


Aktualnie mam baterie 20s14p vtc5 (2500mAh) przy ładowaniu szybkim 10A (bms z nexuna ma max 10A) wychodzi ze ładuje 0.3C

Jakbym mogl ładowac 20A to w zupełnosci by to wystarczyło bo zamiast czekac 2,5h do 80-90% naładowania czekałbym polowe tego czasu
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax - 80-200km zasieg

szczur333
Posty: 76
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 » 07 kwie 2020, 15:48

takie info wrzuce - ładowarka regulowana - na lcd jest 10A, realnie kolo 9A pewnie - temp ogniw (w samym srodku skrzynki 29*C przy 20*C otoczenia) - temp ogniw po 1,5h ładowania
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax - 80-200km zasieg

Awatar użytkownika
EV-Maniak
Posty: 2905
Rejestracja: 21 lut 2018, 9:45
Lokalizacja: Lublin

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: EV-Maniak » 07 kwie 2020, 16:30

A jest w ogóle taka ładowarka 22s z możliwością regulacji amperów i z napięciem ustawianym na 90% (ładowanie nie do pełna 90.5V) ?

Edit

Moim zdaniem umieszczanie ładowarki na stałe w konstrukcji nie do końca jest BEZPIECZNE. A to dlatego, że ładowarki nie są aż tak odporne na wstrząsy. Po jakimś czasie , jakby coś w środku ładowarki się przestawiło, jakby dała większe przez przypadek napięcie , to BUM ! )
CZĘŚCI do EBIKE 24h/7d ---AKTUALNE---- viewtopic.php?t=4238

szczur333
Posty: 76
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 » 07 kwie 2020, 17:23

to musialbyś napisac na ali do chinczyka bo pisali ze mogą custom zrobic, bo tak to prosto z półki sie nie spotkalem - tak czy inaczej jak chcesz regulacje napiecia to i tak musisz kupic dedykowaną ładowarke pod twoje napiecie czyli 92.4V - i wtedy mozesz domyslnie napiecie lekko skorygowac na + lub na -, wtedy bedzie ok

tylko jeszcze sie upewnij ze bms ci balansuje ponizej 4.20V cela - u mnie, tak nie ma niestety, ale i tak wg mnie dobrze raz na 10 czy 20 ładowań nabić konkretnie na na 4,23V cela

1. co do ładowarki a stałe to w ramie eleek pozitiff tak gosc zamontował chyba 3kW ładowarke - ale to jest ładowarka monster (chyba to samo co w surronie) odlew alu, i w srodku sklejone wszystko, wodoszczelna chhyba nawet, do tego wentyl sie ledwo kręci ponoć
2. w konwersjach maluchów i innych stosują 20S pakiet albo 24S i widywalem wlasnie te ładowarki 3kWh wbudowane wlasnie
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax - 80-200km zasieg

roland
Posty: 22
Rejestracja: 26 cze 2019, 8:14

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: roland » 15 kwie 2020, 8:41

EV-Maniak pisze:
07 kwie 2020, 16:30
A jest w ogóle taka ładowarka 22s z możliwością regulacji amperów i z napięciem ustawianym na 90% (ładowanie nie do pełna 90.5V) ?
Od biedy można użyć ładowarki na napięcie końcowe większe niż te 90.5 i zastosować szereg zwykłych krzemowych diód prostowniczych, każda dioda obniża napięcie o 0.7V

Mel48
Posty: 176
Rejestracja: 22 lis 2018, 9:17
Lokalizacja: Kotlina Kłodzka

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: Mel48 » 17 kwie 2020, 9:08

Nie wiem czy idealna ale sprawuje się dobrze kupiłem używaną okazyjnie i ciesze sia już nią 7 lat -Traction LP (230Vac)
https://images92.fotosik.pl/184/e67fe17c3d93d579med.jpg
Polecał ja kiedyś Zbyszek Kopeć na samochodowym forum ja też polecam
troszke prundu -wyprostowała
jaka cena nowej to obecnie nie wiem ale troszku moze kosztować -najlepiej zadzwonić do firmy
dopasują model do potrzeb - http://www.powersys.pl/products#category-1-1
moja działa w takim zakresie Napiecie 12,3V -do 87,0V
Ampery- 1-40A
A cos taniej to chyba najkorzystniej ZASILACZ ELTEK x2 /100OW/ LUB /1500W /i też bedzie ładować

sta-szek
Posty: 99
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: sta-szek » 26 kwie 2020, 10:26

szczur333 pisze:
13 mar 2020, 1:26
Czy cos takiego istnieje?

Z tego co przegladam aliexpress są opcje:
1. 0-9A z regulacją 122$ (napiecia do wyboru rozne)
2. 15A bez regulacji 165$ (napiecia do wyboru rozne)
3. super ładowarki waterproof (taka ma chyba surron) wg mnie najlepsze ale niestety ani nie maja regulacji i dodatkowo nie widzialem innych napiec niz TYPOWE czyli 48/60/72V
możesz podać linki? ja nie mogę znaleźć mocniejszych niż 3A przy 120V.
Potrzebowałbym takiego zasilacza do różych prac warsztatowych oraz przydałby mi się do ładowania roweru.

Moje wymagania: 0-100V, 0-10A (10A najlepiej przy 84V) jest coś takiego?

Awatar użytkownika
AST034
Posty: 964
Rejestracja: 20 mar 2018, 20:04
Lokalizacja: Edynburg, Szkocja

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: AST034 » 26 kwie 2020, 10:31

sta-szek pisze:
26 kwie 2020, 10:26
szczur333 pisze:
13 mar 2020, 1:26
Czy cos takiego istnieje?

Z tego co przegladam aliexpress są opcje:
1. 0-9A z regulacją 122$ (napiecia do wyboru rozne)
2. 15A bez regulacji 165$ (napiecia do wyboru rozne)
3. super ładowarki waterproof (taka ma chyba surron) wg mnie najlepsze ale niestety ani nie maja regulacji i dodatkowo nie widzialem innych napiec niz TYPOWE czyli 48/60/72V
możesz podać linki? ja nie mogę znaleźć mocniejszych niż 3A przy 120V.
Potrzebowałbym takiego zasilacza do różych prac warsztatowych oraz przydałby mi się do ładowania roweru.

Moje wymagania: 0-100V, 0-10A (10A najlepiej przy 84V) jest coś takiego?

Roweru nie ladujemy zasilaczem, potrzebna jest ladowarka z fazami cc-cv, i mega precyzyjnie ustawionym napieciem. Nie baw sie w ladowanie z przestawianiem potencjometru.

sta-szek
Posty: 99
Rejestracja: 28 lis 2019, 12:37

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: sta-szek » 26 kwie 2020, 10:37

AST034 pisze:
26 kwie 2020, 10:31
Roweru nie ladujemy zasilaczem, potrzebna jest ladowarka z fazami cc-cv, i mega precyzyjnie ustawionym napieciem. Nie baw sie w ladowanie z przestawianiem potencjometru.
a tego nie wiedziałem. dzięki za info! a prostownikami? mam taki prostownik stary z PRLu 6-24V ustawienia A w skali 1-7 (nie wiem czy to A czy jakaś inna skala, kiedyś zmierzę) i od lat ładuje aku w aucie.


A jakbym sam zadbał o CC-CV? zgodnie z https://www.xtar.com.pl/blog/ladowanie-metoda-tc-cc-cv ?

Pozatym, czy to nie rola BMS aby dbać o takie rzeczy i odpowiednio ograniczać prąd w różnych fazach? W końcu to on wie najlepiej jak ładować poszczególne cele...

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1908
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: WojtekErnest » 26 kwie 2020, 11:06

BMS nie reguluje prądu!!! To rola specjalizowanej ładowarki.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

FilipK
Posty: 1
Rejestracja: 23 maja 2020, 17:24

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: FilipK » 23 maja 2020, 17:42

Jest Cycle Satiator, ale stosunkowo niska moc i cena zaporowa. Znacie jakieś inne alternatywy w tym stylu?

Awatar użytkownika
grafffik
Posty: 945
Rejestracja: 05 lis 2018, 21:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: grafffik » 24 maja 2020, 0:24

WojtekErnest pisze:
26 kwie 2020, 11:06
BMS nie reguluje prądu!!! To rola specjalizowanej ładowarki.
są już na rynku BMS'y które po wykryciu ustalonego napięcia na sekcji potrafią wymusić na ładowarce przejście w stan balansowania. nie są one popularne, bo cena jest sporo wyższa. ale w PL są już w powszechnym użytku większości firm produkujących bajki.
zgłosiłem chęć usunięcia konta z forum, także żegnam się - lada moment mnie już nie będzie.

Awatar użytkownika
WojtekErnest
Posty: 1908
Rejestracja: 02 maja 2017, 20:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: WojtekErnest » 24 maja 2020, 7:03

Większość współczesnych BMS dziala tak ze włącza kluczowanie balnsowania z zmiennym wspolczynnikiem wypełnienia im blizej progu. W niektórych zaobserwowalem dodatkowo wydluzona do np1-2 sek zalaczanie wtedy balansu. Jeśli w tym 'rytmie' odetnie mosfeta odpowiedzialnego za ładowanie, to część ładowarek potraktuje to jako sygnal 3 fazy.
No ale taki tryb BMS- w obszarze >》 CV wymaga defacto reakcji ladowarki. Bo jeśli ona na taki sta nie zareaguje, tylko będzie 'z uporem' nadal podawala prąd kilku A (co niestety częste przy zbyt mocnych lub z naruszonym napieciem lub progiem) no to efekt koncowy takiego zestawu, nie bedzie właściwy dla naszego pakietu. Krótko mówiąc warto spojrzec na to jak para ladowarka-BMS współpracują.
Wcześniej : Pomógł 69 razy, postów 3,2+ tys. - wiadomo gdzie ...:-)

szczur333
Posty: 76
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19

Re: Ładowarka idealna/custom ? regulacja prądu

Post autor: szczur333 » 24 maja 2020, 20:40

da sie jakos łatwo i tanio ograniczyć prąd ładowarki (na przełączniku?)
mam 84V 4A a wolalbym w sumie polowe tego bo po co męczyć baterie takim prądem
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax - 80-200km zasieg

ODPOWIEDZ