e-moto - energica eva esse esse 9+

Tu umieszczamy wszystko co związane z innymi fabrycznymi pojazdami EV
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: szczur333 »

Obrazek Obrazek Obrazek


model z plusem (wieksza bateria)
rocznik 2020
0-100kmh 3,1s
vmax ograniczona 200kmh
waga 240-270kg (roznie podaja - w koncu zwaze) (wagi nie czuć, niski srodek ciezkosci)
bateria 21,5kWh (tak podaja ale to max, nominal 18,9kWh) - zasieg podawany 200-400km
port ładowania CCS2
max moc ładowania 24-25kW
ładowarka wbudowana 15A (czyli 3,6kW przy 240V)

4 poziomy syngalizacji temp baterii (zimna/standard/ciepła/goraca)
przy gorącej zalecaja przerwac jazde)

ABS
6 stopni kontroli trakcji

3 biegi, DRIVE, wsteczny, slow (max 9kmh)

4 tryby jazdy (eco/rain/sport/urban)
eco max 90kmh
rain - zmulony - dobry tryb na poczatek
sport - normalna jazda
urban - nie testowalem

Spostrzezenia po 1200km

ładowanie realnie - 20-80% faktycznie idzie 25-30min max, ale tylko pierwsze ładowanie, drugie jak juz bateria sie rozgrzeje bedzie dluzsze (40-45minut mysle) (testowałem to przy temp otoczenia 24*C i slonecznej pogodzie)

10-90% albo lekko ponad 90% zrobilem w godzine równą po całym dniu jazdy (350km)

ładowanie AC - regulowane od 1 do 15A
ładowanie DC- tez o dziwo jest regulowane - mozna ustawic 1A a potem co 5 az do 75A

jak pislem wczesniej na ciepłej baterii ładowanie spada systematycznie - gdzie teoretycznie do 80% powinno leciec 75A, jest okolo 45-55A

silnik oczywiscie centralny - moto wg mnie głosny (slychac skrzynie/przekladnie) ale ponoc specjalnie ją tak zaprojektowano zeby jakis dzwiek był

z opcji mam wykupione
frontowy błotnik carbon
tylny błotnik carbon
osłona łancuha carbon
keyless
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 4817
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: pxl666 »

A jaka cena ci się trafiła? Ile trwa ładowanie z gniazda ac na np 16a? jakie są jeszcze opcje ekstra ?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: szczur333 »

79000zl
(w konfiguratorze 28500eur)

na stronie energicamotors masz konfigurator, w max opcji moj model (wszystko zaznaczone) wychodzi 40100euro (głównie przez karbonowe koła za 4k eur i zawieszenie ohlinsa za dodatkowe 3k)

ładowanie z gniazdka jak pisalem wczesniej - ładowarka wewnetrzna ma max 15A (AC) czyli przy 220V masz 3,3kW, czyli teoretycznie 0-100% 6,5-7 godziny, ja poprostu podpinam na noc na taryfe nocnej (42gr za kwh)


najgorsza opcja to keyless - jest beznadzieja - zamiast wlozyc kluczyk normalnie do stacyjki to musze chowac do plecaka/kieszeni - a jakby mi wypadł przypadkiem czy cos to jak sie go zgasi to nie odpalisz - co gorsze nie podniesiesz kanapy pod ktorą jest port ładowania
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 4817
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: pxl666 »

tam trzeba coś serwisować? od strony silnika czy jakiejś przekładni czy akumulatora?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: szczur333 »

pxl666 pisze:
29 maja 2022, 20:04
tam trzeba coś serwisować? od strony silnika czy jakiejś przekładni czy akumulatora?
naped i zawieszenie standardowo jak w kazdym

hamulce troche mniej bo praktycznie ich nie uzywam (regenem hamuje - off/low/medium/high) jezdze praktycznie caly czas na medium - przy high oczy wylatują do przodu przy puszczeniu manetki

olej w skrzyni/przekładni wymiana po 30k km chyba - mozna zrobic samemu i zajmuje 5min

co do baterii to

falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Wojtek
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: Wojtek »

"10-90% albo lekko ponad 90% zrobilem w godzine równą po całym dniu jazdy (350km)"

To wychodzi ~4,3 kWh na 100km, hmm, mało. Chociaż..., taka WSK 125 ma coś około 6KM i potrafi się rozbujać do 80km/h, więc tu przy spokojnej miejskiej jeździe, albo chęchami, korzystając rozumnie z rekuperacji, może? Choć z drugiej strony opory toczenia opony 180mm i łyžwy z WSK to nie to samo. A jakie jest napięcie baterii/ile ma s ? Da się to zobaczyć w menu motocykla? Ciekawe też jaki jest protokół komunikacji przez gniazdo diagnostyczne. Może da się skomunikować przez jakàś apkę samochodową i podpatrzeć co nieco?
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: szczur333 »

zle to napisalem - chodzilo o czas ładowania 10-90% - moc ładowania spada po dluzszej jezdzie bo bateria sie rozgrzewa a nie ma ona aktywnego chłodzenia

zuzycie przy mega agresywnej jezdzie moze byc nawet w okolicy 20kWh/100 ale zwykle 9-10 jest, za tirem bardzo blisko - pobor chwilowy osyclował od 0 do 4kW


jakbym nie pałował i byloby troche chlodniej to ładowanie zajeloby troche mniej


co do komunikacji to jest obd2, i majac dongla bluetooth mozna sie polaczyc, komunikacja jest zaszyfrowana, ale jeden gosc z grupy ktory ma ten moto zrobił apke gdzie rozszyfrował pare informacji jak temp baterii/soc/ładowanie/napiecie chyba tez ale nie wszystko

apke mam, dongl jakis jest z tym z nie kazdy tez dziala wiec trzeba kompatybilny jakis trafic
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Wojtek
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: Wojtek »

Kurna, to już nic nie można samemu zrobić! W rowerach baterii nie zregenerujesz, w motocyklu nic nie zobaczysz bez spec narzędzi, gdzieś czytałem, że w Tesli wahacza nie wymienisz bez wyjęcia baterii, bo śruby w fabryce wkładają nie z tej strony. Eeech...
Ciekaw jestem jak skonstruowany jest pakiet w tej Energice, jakie są cele - pryzmaty czy cylindryczne, czy da się je naprawiać gdy jedno s zacznie szwankować. Z pobieżnych obliczeń wychodzi mi, że bateria powinna mieć coś około 90s. W nowym sprzęcie na gwarancji, to nie ma co się przejmować, ale za ileś tam lat, kolejni właściciele pewnie by chcieli mieć wgląd w to co tam się dzieje.
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: szczur333 »

Wojtek pisze:
30 maja 2022, 16:41
Kurna, to już nic nie można samemu zrobić! W rowerach baterii nie zregenerujesz, w motocyklu nic nie zobaczysz bez spec narzędzi, gdzieś czytałem, że w Tesli wahacza nie wymienisz bez wyjęcia baterii, bo śruby w fabryce wkładają nie z tej strony. Eeech...
Ciekaw jestem jak skonstruowany jest pakiet w tej Energice, jakie są cele - pryzmaty czy cylindryczne, czy da się je naprawiać gdy jedno s zacznie szwankować. Z pobieżnych obliczeń wychodzi mi, że bateria powinna mieć coś około 90s. W nowym sprzęcie na gwarancji, to nie ma co się przejmować, ale za ileś tam lat, kolejni właściciele pewnie by chcieli mieć wgląd w to co tam się dzieje.
w pewnym stopniu to rozumiem

lit jaki jest kazdy wie - pojazd spłonie po takiej rzezbie i producent ma problemy
1. zła reklama
2. jak bedzie malo info to dodatkowe straty finansowe bo producent bedzie chciał/musiał skontrolowac niektore pojazdy


PS
bateria 80S
ładuje sie do max 333,3V (okolo 4150-60 na cele)
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
tkoko
Forumowicz
Posty: 3910
Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: tkoko »

szczur333 pisze:
01 cze 2022, 4:32
Wojtek pisze:
30 maja 2022, 16:41
Kurna, to już nic nie można samemu zrobić! ........
w pewnym stopniu to rozumiem

lit jaki jest kazdy wie - pojazd spłonie po takiej rzezbie i producent ma problemy
1. zła reklama
2. jak bedzie malo info to dodatkowe straty finansowe bo producent bedzie chciał/musiał skontrolowac niektore pojazdy
..........
To bardziej chodzi o podatki "na 500+". Jak zrobisz aku sam (taniej, bez podatku) na jakichś "używkach", nie zarobi "SATYSFAKCJONUJĄCO" kopalnia litu, producent baterii, producent pojazdu, sprzedawca, wiec nie zarobi i Skarb Państwa. Przeszło 20% podatku od tych "marnych" 70 tys zł, gdzie bateria to min 50%, SK z US łatwo nie odpuści. :D
Wojtek
Forumowicz
Posty: 170
Rejestracja: 02 maja 2019, 9:48

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: Wojtek »

"PS
bateria 80S
ładuje sie do max 333,3V (okolo 4150-60 na cele)"

To cenna i ciekawa informacja. Te wartości napięcia na celę sprawdzałeś na krótko przed zakończeniem ładowania, gdy płynął jeszcze jakiś prąd nasycający, czy było to już jakiś czas po odłączeniu? (Swoją drogą ciekawe jaką wartością prądu kończy się ładowanie).
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: szczur333 »

osobiscie nie sprawdzalem, jest gosc na youtube ktory zdekodowal sygnały can przez bluetooth (donglem) i wrzucał filmy/screeny
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: szczur333 »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

niestety moje obd nie dziala z tą apką, musze kupic inne
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: szczur333 »

Obrazek

Obrazek
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
Awatar użytkownika
pxl666
Forumowicz
Posty: 4817
Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: pxl666 »

niewiem jak osiągi ale hd tu bije resztę na głowę dizajnem...ceną pewnie też...
Awatar użytkownika
szczur333
Forumowicz
Posty: 431
Rejestracja: 18 maja 2019, 1:19
Lokalizacja: Kraków/Busko-Zdrój
Kontakt:

Re: e-moto - energica eva esse esse 9+

Post autor: szczur333 »

ogolnie to HALREY livewire to 30k usd


pozniej harley sie odciał i zrobili osobny brand LIVEWIRE ONE gdzie cena spadla do 22k usd

niestety w PL jest tylko harley na te chwile wiec ceny po 150k pln, w dodatku model 2020 niema wstecznego (WTF)

plusem jest darmowe ładowanie w salonach harleya - chociaz chyba tylko 2-3 lata, ale juz nie pamietam
falcon v2 - qs205 5T - sabvoton - 20s14p vtc5a - 54kg - 76kmh/vmax
energica eva esse esse 9+ 80kW, 21,5kWh 0-100kmh 3,1s
tesla model 3 2018 (US) 75kWh RWD 0-100kmh 5,6s
ODPOWIEDZ