MID-DRIVE TSDZ2 750W
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
To zależy od moralności sprzedaży.
Jeśli jesteś januszem, to zaczynasz z każdym klientem rozmowę "twoja wina, gwarancji nie ma" i się z każdym pieklisz o wszystko i masz renomę jak taki jeden sklep. Ale jak nie masz w zwyczaju januszować tylko podchodzić do ludzi (klientów) żeby wszyscy byli zadowoleni bo sprzedając np 500 napędów w kole masz max 10 reklamacji więc nawet jak klient to zepsuje ze swojej winy nieświadomie to mu pomagasz i naciągasz tą gwarancję bo możesz, a sprzedając 100 TSDZ2 masz w pół roku 20... bo silnik buczy, bo silnik się wyłącza, bo luzy na łożyskach, bo źle pokazuje prędkość, bo wspomaganie działa tylko na "1", bo przekładnia hałasuje, wibruje i silnik słabnie i td itd a jeszcze nie minął nawet rok...
Tak to wygląda z punktu widzenia sprzedaży. Z punktu widzenia klienta to jest bajka.
"Jak się zepsuje to przecież jest gw i mi wymienią" Dzisiaj odwołaliśmy w TONGSHENGU kolejną dostawę (znikły też z oferty sklepu) bo jednak uważam, żeby sprzedawać takie silniki to trzeba mieć albo cały warsztat remontujący takie napędy na miejscu i dłubać z każdym problematycznym egzemplarzem) albo mieć na drugie imie janusz
Jeśli jesteś januszem, to zaczynasz z każdym klientem rozmowę "twoja wina, gwarancji nie ma" i się z każdym pieklisz o wszystko i masz renomę jak taki jeden sklep. Ale jak nie masz w zwyczaju januszować tylko podchodzić do ludzi (klientów) żeby wszyscy byli zadowoleni bo sprzedając np 500 napędów w kole masz max 10 reklamacji więc nawet jak klient to zepsuje ze swojej winy nieświadomie to mu pomagasz i naciągasz tą gwarancję bo możesz, a sprzedając 100 TSDZ2 masz w pół roku 20... bo silnik buczy, bo silnik się wyłącza, bo luzy na łożyskach, bo źle pokazuje prędkość, bo wspomaganie działa tylko na "1", bo przekładnia hałasuje, wibruje i silnik słabnie i td itd a jeszcze nie minął nawet rok...
Tak to wygląda z punktu widzenia sprzedaży. Z punktu widzenia klienta to jest bajka.
"Jak się zepsuje to przecież jest gw i mi wymienią" Dzisiaj odwołaliśmy w TONGSHENGU kolejną dostawę (znikły też z oferty sklepu) bo jednak uważam, żeby sprzedawać takie silniki to trzeba mieć albo cały warsztat remontujący takie napędy na miejscu i dłubać z każdym problematycznym egzemplarzem) albo mieć na drugie imie janusz
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Po pierwsze, to że sterownik mu się zablokował przy próbie przywrócenia oryginalnego softu, to nie powód do wyciągania wniosków, że "silnik nie jest idiotoodporny". Właściwie to jest - może za wyjątkiem tego, że jeśli ktoś nie potrafi ogarnąć, że przy włączaniu nie należy trzymać nóg na pedałach, to faktycznie ma problem. A przeprogramowanie silnika (sterownika właściwie) - choć proste - zawsze jest niewielkie prawdopodobieństwo, że coś może pójść nie tak. Aczkolwiek dziesiątki razy przeprogramowałem sterownik i problemów nie miałem.
Luzy na łożyskach? Zdarzają się nawet i nowe. Ponoć, bo w moich silnikach nie spotkałem się z problemem. Czy łożyska będą wymagać wymiany? Z czasem na pewno, ale to można ogarnąć.
Zużycie mechaniczne zawsze będzie. Czy w silniku prostym i w miarę tanim, czy drogim i skomplikowanym. Tyle tylko, że w tym drogim i skomplikowanym wymaga raczej serwisu fabrycznego, co wiąże się ze znacznymi kosztami. W TSDZ2 wymiana dowolnej części jest mało skomplikowana i możliwa w zaciszu domowym przy użyciu podstawowych narzędzi, aczkolwiek minimalna sprawność manualna i małe doświadczenie mechaniczne jest pożądane. Naprawa Shimano/Bosh/itd. przekracza możliwości przeciętnego Kowalskiego, a nawet gdyby manualnie to ogarnął, to dostęp do części zamiennych jest dość problematyczny, o kosztach nie wspominając.
W tym to uwalić silnik (jako komplet czyli razem z przekładnią) można na parę sposobów:
Fabryczne oprogramowanie:
- Traktowanie roweru jako skutera i jazda na manetce od ruszania począwszy zwłaszcza na twardych przełożeniach. Tu uszkodzić można przede wszystkim nylonowe kółko redukcyjne, ale też o przegrzanie silnika dość łatwo bo silnik w tym trybie pobiera 12A czyli ponad 600W (zależy od napięcia) z czego 230W to straty, które muszą być odprowadzone, a z tym bez poprawek jest spory problem i brak zabezpieczenia termicznego. Silnik na fabrycznym oprogramowaniu nie ma lub ma kiepskie zabezpieczenie przeciążeniowe: zaciśnięty hamulec czy zablokowanie koła przez wkręcenie czegoś w szprychy (przerzutkę) może zmielić nylonowe kółko.
Oprogramowanie OSF: większość z powyższej listy nie dotyczy lub dotyczy w ograniczonym stopniu. Oczywiście wymaga to dodania np. czujnika temperatury i poprawy odprowadzania ciepła, ale warto - temperatura silnika nie podniesie się powyżej dopuszczalnej, zabezpieczając przed rozmagnesowaniem. Ruszanie (w tym na opcjonalnej manetce - ale wolę czujnik temperatury) jest zdecydowanie łagodniejsze, dzięki czemu silnik łagodniej traktuje zęby nylonowego kółka. Zabezpieczenie przeciążeniowe jest i działa: młody urwał hak przerzutki wkręcając w nią gałąź, ale silnik po zdiagnozowaniu przeciążenia wyłączył się nie dopuszczając do zmielenia innych części.
No i oczywiście można usmażyć sterownik nie zwracając uwagi na polaryzację kabli kontrolera (jak ktoś ehh), wgranie błędnego programu na ogół można poprawić.
Fakt, tego typu silniki z punktu widzenia sprzedawcy nie do końca mają sens - o ile ja kupując i montując w rowerze wiem na co się porywam i wiem jak traktować silnik i jak go konserwować, to przysłowiowy Kowalski kupując ze sklepu często myśli, że zamontuje, będzie jeździć i przez 2 lata będzie miał gwarancję. Sprzedawca ma kłopot, bo o ile sprzedawca samochodu (nowego) ma obowiązek wykonania serwisu, to u Kowalskiego, który nawet łańcucha nie nasmaruje, silnik może mieć ciężką eksploatację, a Kowalski może być roszczeniowy. Stąd tego typu silniki powinni wybierać ludzie wiedzący czego oczekują i z czym być może muszą się zmierzyć - również jeśli chodzi o konserwację podczas eksploatacji. Całej reszcie polecam zakup markowego (nie taniej chińszczyzny!) roweru z dedykowanym napędem wspomagania elektrycznego. Fakt, rozsądna konfiguracja to kilkanaście i więcej tysięcy złociszy, ale przez jakiś tam czas rower (i napęd wspomagający!) będzie raczej bezobsługowy. Przynajmniej przez pewien czas, aczkolwiek prędzej czy później każdy silnik będzie wymagać przeglądu.
Luzy na łożyskach? Zdarzają się nawet i nowe. Ponoć, bo w moich silnikach nie spotkałem się z problemem. Czy łożyska będą wymagać wymiany? Z czasem na pewno, ale to można ogarnąć.
Zużycie mechaniczne zawsze będzie. Czy w silniku prostym i w miarę tanim, czy drogim i skomplikowanym. Tyle tylko, że w tym drogim i skomplikowanym wymaga raczej serwisu fabrycznego, co wiąże się ze znacznymi kosztami. W TSDZ2 wymiana dowolnej części jest mało skomplikowana i możliwa w zaciszu domowym przy użyciu podstawowych narzędzi, aczkolwiek minimalna sprawność manualna i małe doświadczenie mechaniczne jest pożądane. Naprawa Shimano/Bosh/itd. przekracza możliwości przeciętnego Kowalskiego, a nawet gdyby manualnie to ogarnął, to dostęp do części zamiennych jest dość problematyczny, o kosztach nie wspominając.
to powyżej to raczej nie do TSDZ2?pxl666 pisze: ↑15 lip 2022, 11:56[...]noi nie czarujmy się , wątków o spalonych/ugotowanych silnikach , odklejonych hallach usmażonych sterownikach , uszkodzonych regenem bmsach , spalonych displayach , pękających obręczach czy szprychach jest MASA . nie wspomnę o problemach z zawieszeniem które wynikają z powieszenia na rowerze na dzień dobry 20 kg więcej + problem z operowaniem 40 kilowym rowerem ...bo o pracy wahacza z 10kilowym kowadłem to już w ogóle nie będę wspominać
W tym to uwalić silnik (jako komplet czyli razem z przekładnią) można na parę sposobów:
Fabryczne oprogramowanie:
- Traktowanie roweru jako skutera i jazda na manetce od ruszania począwszy zwłaszcza na twardych przełożeniach. Tu uszkodzić można przede wszystkim nylonowe kółko redukcyjne, ale też o przegrzanie silnika dość łatwo bo silnik w tym trybie pobiera 12A czyli ponad 600W (zależy od napięcia) z czego 230W to straty, które muszą być odprowadzone, a z tym bez poprawek jest spory problem i brak zabezpieczenia termicznego. Silnik na fabrycznym oprogramowaniu nie ma lub ma kiepskie zabezpieczenie przeciążeniowe: zaciśnięty hamulec czy zablokowanie koła przez wkręcenie czegoś w szprychy (przerzutkę) może zmielić nylonowe kółko.
Oprogramowanie OSF: większość z powyższej listy nie dotyczy lub dotyczy w ograniczonym stopniu. Oczywiście wymaga to dodania np. czujnika temperatury i poprawy odprowadzania ciepła, ale warto - temperatura silnika nie podniesie się powyżej dopuszczalnej, zabezpieczając przed rozmagnesowaniem. Ruszanie (w tym na opcjonalnej manetce - ale wolę czujnik temperatury) jest zdecydowanie łagodniejsze, dzięki czemu silnik łagodniej traktuje zęby nylonowego kółka. Zabezpieczenie przeciążeniowe jest i działa: młody urwał hak przerzutki wkręcając w nią gałąź, ale silnik po zdiagnozowaniu przeciążenia wyłączył się nie dopuszczając do zmielenia innych części.
No i oczywiście można usmażyć sterownik nie zwracając uwagi na polaryzację kabli kontrolera (jak ktoś ehh), wgranie błędnego programu na ogół można poprawić.
Fakt, tego typu silniki z punktu widzenia sprzedawcy nie do końca mają sens - o ile ja kupując i montując w rowerze wiem na co się porywam i wiem jak traktować silnik i jak go konserwować, to przysłowiowy Kowalski kupując ze sklepu często myśli, że zamontuje, będzie jeździć i przez 2 lata będzie miał gwarancję. Sprzedawca ma kłopot, bo o ile sprzedawca samochodu (nowego) ma obowiązek wykonania serwisu, to u Kowalskiego, który nawet łańcucha nie nasmaruje, silnik może mieć ciężką eksploatację, a Kowalski może być roszczeniowy. Stąd tego typu silniki powinni wybierać ludzie wiedzący czego oczekują i z czym być może muszą się zmierzyć - również jeśli chodzi o konserwację podczas eksploatacji. Całej reszcie polecam zakup markowego (nie taniej chińszczyzny!) roweru z dedykowanym napędem wspomagania elektrycznego. Fakt, rozsądna konfiguracja to kilkanaście i więcej tysięcy złociszy, ale przez jakiś tam czas rower (i napęd wspomagający!) będzie raczej bezobsługowy. Przynajmniej przez pewien czas, aczkolwiek prędzej czy później każdy silnik będzie wymagać przeglądu.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
jakbym nie mył Karcherem to pewnie by się woda nie dostała to raz . nie ma rzeczy niezniszczalnych to dwa. trzy to fakt że podejrzewam że w wielu hubach albo się montuje albo jest czujnik temperatury. w tsdz wystarczy go zamontować by mieć spokój z grzaniem. jeśli chodzi o uszkodzenia mechaniczne to sorry ale sprzedawca może wyłączyć to z gwarancji . kup i zajedź fabrykę i przekonasz się że serwis stwierdzi niewłaściwe użytkowanie i zapłacisz za naprawę pomimo gwarancjitkoko pisze: ↑15 lip 2022, 13:08A jakie to ma znaczenie. silnik nie jest "idiotoodporny"
viewtopic.php?p=108713#p108713
z tego co pamiętam miałeś również uwalone łożysko kierunkowe, więc .....
Ostatnio zmieniony 15 lip 2022, 16:06 przez pxl666, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jest takie powiedzenie "Gdyby babcia miała wąsy ........"
Tak jak pisał Tas można "wcisnąć kit/wina użytkownika" lub zrezygnować z "polecania" danego silnika. Ten kto rzeczywiście "uprze się" na TSDZ2, i po przeczytaniu 62 stron tego forum kupi go z pełną świadomością jego "możliwości", to jego sprawa. Dla większości użytkowników ebików liczy się bezproblemowe użytkowanie roweru a nie "doktorat" jak taki rower/silnik używać.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
spoko . tas nie napisał coto za usterki i z czego wynikały tylko jakie były objawy . I nie ma żadnego januszowania w wymaganiu od klienta żeby traktował rzecz zgodnie z założeniami . proste . jak kupujesz auto to żeby mieć gwarancję musisz spełnić szereg czynników i nikt się nie dziwi że nie rusza się z 5ki pod górę i co jakiś czas coś wymienia . w tych pieniądzach to nie ma konkurencji i porównywanie nie ma racji bytu . tas zresztą jakiś czas temu zarzekał się że przekładniowymi też nie będzie handlować bo się sypią na potęgę ale jednak jakos się z nimi przeprosił
-
- Nowicjusz
- Posty: 15
- Rejestracja: 12 kwie 2020, 18:53
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Nie straszcie tak ludzi, bo może są nowi i się zniechęca. A sam silnik jest bezkonkurencyjny w swoim przedziale cenowym (mam na myśli zakup od "chińczyka" a nie polskich pośredników). Chyba że ktoś zna coś innego z czujnikiem nacisku w podobnej cenie. Działa świetnie i to mój najlepszy zakup rowerowy w życiu a może i wogóle najlepiej wydane pieniądze.
Ja kupiłem z myślą że jak coś to po prostu kupie nową sztukę a i tak będę na plusie względem fabryki.
I w żadne modyfikacje software'u czy termiczne się nie bawiłem, bo satysfakcjonuje mnie tak jak jest z pudełka.
Ja kupiłem z myślą że jak coś to po prostu kupie nową sztukę a i tak będę na plusie względem fabryki.
I w żadne modyfikacje software'u czy termiczne się nie bawiłem, bo satysfakcjonuje mnie tak jak jest z pudełka.
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
tkoko, Z tym mi sie wlasnie ten temat kojarzy, 62 strony tematow jak doprowadzic ten silnik do satysfakcjonujacej pracy albo czesto do jakiejkolwiek pracy
I nie mam pewnosci czy ktos kto kupuje taki silnik jest tych 62 stron swiadomy.
I nie mam pewnosci czy ktos kto kupuje taki silnik jest tych 62 stron swiadomy.
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A ja się wystraszyłem tego TSDZ i kupiłem sobie CYC X1 STEALTH ,który ma dwa czujniki temperatury na dzień dobry (jeden w kontrolerze i jeden w silniku). Sam silnik bardzo dobrze odprowadza ciepło. Jeszcze ani razu temperatura mi nie dobiła do 50C (temperatura otoczenia ~30C). Tak silnik jest głośny ale to cena jaką trzeba zapłacić za porządne zębatki stalowe w przekładni planetarnej i RPM dochodzące do wartości 4000. Druga fajna sprawa w cycu to prostota konstrukcji. Po lewej stronie są magnesy, a po prawej przekładnia planetarna i zewnętrzna gruba mała zębatka napędzająca łańcuch. Pod spodem jest malutki kontroler ,które notabene jest bardzo dobrze zabezpieczony przed wodą (tam gdzie wychodzą przewody jest zalane przezroczystą chyba żywicą).
Generalnie sprzęt nie prezentuje się jak typowa masowa chińszczyzna. Wszystko jest tip-top zapakowane i sprawia wrażenie sprzętu z półki premium.
Po zamontowaniu nic się nie ryla. Brak jakiś dziwnych dźwieków. Wszystko jest spasowane jak trzeba. To jest sprzęt dla tych co chcą mieć silnik typu zamontuj i zapomnij.
Generalnie sprzęt nie prezentuje się jak typowa masowa chińszczyzna. Wszystko jest tip-top zapakowane i sprawia wrażenie sprzętu z półki premium.
Po zamontowaniu nic się nie ryla. Brak jakiś dziwnych dźwieków. Wszystko jest spasowane jak trzeba. To jest sprzęt dla tych co chcą mieć silnik typu zamontuj i zapomnij.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
zapomniałeś o cenie cyca . równie dobrze w temacie o dacii możesz napisać że kupiłeś mercedesa klasy G i jaki to on jest jedwabisty ...taki sens twojej wypowiedzi. pomijam właśnie koszmarny hałas i podwójny łańcuch który mnie osobiście od tego napędu strasznie odrzuca ...pomijam że tsdz2 masz z Czech w dwa tygodnie A na cyca czekasz miesiąc
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Nie stać mnie na niedorobiony technicznie system wspomagania. Nie wiem dlaczego odebrałeś to tak personalnie? Czyżbyś użytkował TSDZ2 i dlatego nie tolerujesz innych osób ,ktorzy preferują jakość? Dwa łańcuchy? Problem? A co to za różnica podczas jazdy? Jak preferujesz estetykę to odkładaj na firmowego elektryka gdzie masz wszystko ładnie zintegrowane. Nie rozumiem o co chodzi z tym fanbojstwem w przypadku TSDZ2. Ktoś wyjaśni? Czy naprawdę chodzi tyllko o cenę? Jak coś jest super tanie to musi być odrazu wychwalane pod niebiosa?
Ps. Dwa tygodnie z czech versus 4 tygodnie z hong-kongu? ALE RÓŻNICA! Coś ty taki niecierpliwy
Ps. Dwa tygodnie z czech versus 4 tygodnie z hong-kongu? ALE RÓŻNICA! Coś ty taki niecierpliwy
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
nic personalnie nie odbieram . po prostu nie mozna porownywac silnika za 1500 z silnikiem za 6700 . to kompletnie nie ma sensu , na pewno nie w tym wątku . dwa łańcuchy to dwa problemy wiecej jak sie np jeździ po błocie z drobnymi kamykami lub trawie wysokiej na 120 cm - dlatego wole jak napęd jest szczelnie zabudowany i ruchome części są schowane . gość który te silniki sprzedaje mówi że raz na sezon trzeba go otworzyć i czasem wymienić planetę która jest wewnątrz - i cyk już cyc nie jest taki cudownie niezniszczalny .Atak_Snajpera pisze: ↑15 lip 2022, 19:08Nie stać mnie na niedorobiony technicznie system wspomagania. Nie wiem dlaczego odebrałeś to tak personalnie? Czyżbyś użytkował TSDZ2 i dlatego nie tolerujesz innych osób ,ktorzy preferują jakość? Dwa łańcuchy? Problem? A co to za różnica podczas jazdy? Jak preferujesz estetykę to odkładaj na firmowego elektryka gdzie masz wszystko ładnie zintegrowane. Nie rozumiem o co chodzi z tym fanbojstwem w przypadku TSDZ2. Ktoś wyjaśni? Czy naprawdę chodzi tyllko o cenę? Jak coś jest super tanie to musi być odrazu wychwalane pod niebiosa?
Ps. Dwa tygodnie z czech versus 4 tygodnie z hong-kongu? ALE RÓŻNICA! Coś ty taki niecierpliwy
noi ten hałas - tak , mnie drażni , jest koszmarny noi tyle ...
-
- Forumowicz
- Posty: 106
- Rejestracja: 21 lis 2021, 11:09
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
No... nie. Do normalnej pracy (patrz posty tych, którym wystarczy fabryczna konfiguracja) wystarczy zamontować w stanie fabrycznym. Parę silników sprawdziłem i gdyby nie to, że wiem co OSF oferuje, to bez problemu można użytkować w stanie fabrycznym.
No to informuję, że osobiście solidnie to przeanalizowałem, aczkolwiek wtedy było nieco mniej stron. A pomijając offtop typu cyc to wpisów byłoby zdecydowanie mniej. Acha, no i wątki na endless też przeczytałem, a tam jest zdecydowanie więcej wpisów niż tutaj.
Cieszę się, że stać Ciebie na dorobiony technicznie system wspomagania. Choć z drugiej strony jakbym miał wydawać 6 tysi, to chyba dodałbym kilkanaście i wymienił rower na coś fabrycznie wypasionego, a nie jakieś dodatkowe cycki dorabiać. I estetyka byłaby lepsza i jakość pracy pewnie też. No moc nie urywałaby tyłka, ale jakoś jestem zwolennikiem jazdy ze wspomaganiem i to na ogół w zakresie dopuszczonym prawem. Tak, swoje TSDZ2 zaprogramowałem do jazdy z limitami, choć w wyjątkowych przypadkach mogę je zdjąć. Ale rower to rower, a nie motorower z doczepionym cyckiem. 1,5 kW (X1) czy nawet 3-5 kW jest dobre w motorowerze. Ale co kto lubi. Na drogę publiczną to właściwie powinno być homologowane, wymagane przeglądy, rejestracja, no i prawo jazdy. Dla mnie to nie problem, bo od lat mam pełny zestaw kategorii (łącznie z kat "D"), ale dla sporej ilości modyfikatorów, to nawet karta rowerowa jest czymś nieosiągalnym.Atak_Snajpera pisze: ↑15 lip 2022, 19:08Nie stać mnie na niedorobiony technicznie system wspomagania. Nie wiem dlaczego odebrałeś to tak personalnie? Czyżbyś użytkował TSDZ2 i dlatego nie tolerujesz innych osób ,ktorzy preferują jakość? Dwa łańcuchy? Problem? A co to za różnica podczas jazdy? Jak preferujesz estetykę to odkładaj na firmowego elektryka gdzie masz wszystko ładnie zintegrowane.
Nie uważam, żeby ktokolwiek czepiał się Ciebie tylko dlatego, że "preferujesz jakość". Raczej dlatego, że kupiłeś cycka i wklejasz to info gdzie popadnie, również nie w wątku przeznaczonym dla cyca. Sposób pisania: wykrzykniki, pytajniki, naburmuszony ton... Zluzuj galoty. Odszukaj wątek o cycu i pochwal się zakupem. A jak już się pochwaliłeś, to brawo Ty.
Jak nie rozumiesz, to po co w ogóle zaglądasz na wątek przeznaczony dla TSDZ2? Żeby pochwalić się zakupionym cyckiem za 6 tysiaków i poniżyć biedotę od jakiegoś złoma technicznie niedorobionego? Żałosne.Atak_Snajpera pisze: ↑15 lip 2022, 19:08Nie rozumiem o co chodzi z tym fanbojstwem w przypadku TSDZ2. Ktoś wyjaśni? Czy naprawdę chodzi tyllko o cenę? Jak coś jest super tanie to musi być odrazu wychwalane pod niebiosa?
Ps. Dwa tygodnie z czech versus 4 tygodnie z hong-kongu? ALE RÓŻNICA! Coś ty taki niecierpliwy
Jak nie wiesz o co chodzi to przeczytaj wątek - a w skrócie to chodzi o to, że TSDZ2 to najłatwiejszy i najtańszy sposób na elektryfikację posiadanego roweru, zapewniający możliwość sterowania wspomaganiem za pomocą czujnika nacisku. Na dodatek ma możliwość wgrania oprogramowania poprawiającego (znacznie) możliwości sterownika i samego silnika. A że jest to proste urządzenie z kilkoma prostymi i tanimi elementami, przez co właściwie eksploatacja jest dość prosta i wbrew pozorom dość tania. Łącznie z serwisem. Fakt, większość łańcucha nie potrafi przesmarować, o przesmarowaniu przekładni czy wymianie łożyska nie wspominając.
Stać mnie na cycka, ale nie jest to silnik dla mnie. Nie dlatego że "jest cudownie dorobiony technicznie" bo akurat nie mam nic przeciwko solidnym konstrukcjom, ale to tak jakbym do małego wozidełka miejskiego zrobił swapa na V8 (przypuśćmy, że by się dało). Po co? Bo się da? No da się. Ale i tak jeździć trzeba 50 km/h. A zbiornik paliwa nie z gumy. A tak za cenę cyca bez baterii mam zelektryfikowane 3 rowery wraz z kompletem akumulatorów. Serwisowanie ogarniam bezproblemowo.
Ps. Z Niemiec przysyłają TSDZ2 w mniej więcej tydzień.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
I u mnie też padło jednokierunkowe I teraz głośno chodzi silnik. Ale zrobiłem 10k km. I wydaje mi się że słabiej wspomaga ale chyba go przegrzałem w górach. pxl666 cos sie tak uczepił tego ruszania, przecież silnik i tak nie podaje mocy jak się korbą nie rozkręci do odpowiedniej ilości obrotów, przynajmniej na OSF. Bo na oryginalnym rwie odrazu
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
na oryginalnym u mnie było łagodniej. na osf bardziej wali. może to kwestia autokalibracji . oryginalny robi to lepiej i szybciej ale w osf możesz ręcznie ustawić moce wspomagania i poziomy bakterii noi to uważam za spory plus ...scuda pisze: ↑16 lip 2022, 0:40I u mnie też padło jednokierunkowe I teraz głośno chodzi silnik. Ale zrobiłem 10k km. I wydaje mi się że słabiej wspomaga ale chyba go przegrzałem w górach. pxl666 cos sie tak uczepił tego ruszania, przecież silnik i tak nie podaje mocy jak się korbą nie rozkręci do odpowiedniej ilości obrotów, przynajmniej na OSF. Bo na oryginalnym rwie odrazu
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Właśnie nie do końca tak jest. Już pierwsze egzemplarze bez zmiany OSF mieliły zębatki, wolnobiegi, obudowy itd.prozor pisze: ↑16 lip 2022, 0:13........... No... nie. Do normalnej pracy (patrz posty tych, którym wystarczy fabryczna konfiguracja) wystarczy zamontować w stanie fabrycznym. Parę silników sprawdziłem i gdyby nie to, że wiem co OSF oferuje, to bez problemu można użytkować w stanie fabrycznym. ........
viewtopic.php?p=59317#p59317
viewtopic.php?p=54319#p54319
viewtopic.php?p=47802#p47802
viewtopic.php?p=62740#p62740
kobitka Muppeta (pewnie z 45 kg wagi) zajechała wolnobieg przy jeździe na jednym kole.
viewtopic.php?p=62043#p62043
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja za cyc X1 stealth dałem po vacie i cle poniżej 5000zł. (Dolar był za 4.5). Ostatnio jak sprawdzałem to tsdz na Aliexpress był za około 2000zł. Bafangi centralne typu bbshd bez czujnika nacisku również potrafią kosztować prawie 5000zł.pxl666 pisze: ↑15 lip 2022, 19:40nic personalnie nie odbieram . po prostu nie mozna porownywac silnika za 1500 z silnikiem za 6700 . to kompletnie nie ma sensu , na pewno nie w tym wątku . dwa łańcuchy to dwa problemy wiecej jak sie np jeździ po błocie z drobnymi kamykami lub trawie wysokiej na 120 cm - dlatego wole jak napęd jest szczelnie zabudowany i ruchome części są schowane . gość który te silniki sprzedaje mówi że raz na sezon trzeba go otworzyć i czasem wymienić planetę która jest wewnątrz - i cyk już cyc nie jest taki cudownie niezniszczalny .Atak_Snajpera pisze: ↑15 lip 2022, 19:08Nie stać mnie na niedorobiony technicznie system wspomagania. Nie wiem dlaczego odebrałeś to tak personalnie? Czyżbyś użytkował TSDZ2 i dlatego nie tolerujesz innych osób ,ktorzy preferują jakość? Dwa łańcuchy? Problem? A co to za różnica podczas jazdy? Jak preferujesz estetykę to odkładaj na firmowego elektryka gdzie masz wszystko ładnie zintegrowane. Nie rozumiem o co chodzi z tym fanbojstwem w przypadku TSDZ2. Ktoś wyjaśni? Czy naprawdę chodzi tyllko o cenę? Jak coś jest super tanie to musi być odrazu wychwalane pod niebiosa?
Ps. Dwa tygodnie z czech versus 4 tygodnie z hong-kongu? ALE RÓŻNICA! Coś ty taki niecierpliwy
noi ten hałas - tak , mnie drażni , jest koszmarny noi tyle ...
https://elektrycznenapedy.pl/elektryczn ... 000w-bbshd
https://sklepebike.pl/pl/p/Silnik-centr ... 000W-/3436
Co do łańcucha. Przecież on idzie pod kątem do góry i jest jeszcze napięty przez rolkę.
Widziałeś chociaż na żywo x1 czy tylko na YouTubie? Kombinujesz teraz jak kuń pod górkę i na siłę coś tam zmyślasz na poczekaniu.
Jakim cudem za 5000zł masz 3 TSDZ2 + 3 akumulatory? Sam akumulator o sensownej pojemności to wydatek minimum 2000zł ( https://mgvolt.pl/sklep/ ). Koszt zelektryfikowania 3 rowerów na TSDZ2 to 12000zł.A tak za cenę cyca bez baterii mam zelektryfikowane 3 rowery wraz z kompletem akumulatorów. Serwisowanie ogarniam bezproblemowo.
Znowu Morawiecki-mode ci się włączył
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
silnik ok 1600 zł. baterię można zbudować nawet i za 1200 samemu . przestań bredzić
-
- Forumowicz
- Posty: 51
- Rejestracja: 10 lut 2021, 12:12
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Kupuje się w PSWPOWER a nie Ali, dzisiaj cena wynosi 280$, a mój bank przeliczył mi to na 1249 zł. Do tego bateria wykonana samemu i koszt całości zmieszczę w około 2100zł. Posiadam już 3 sztuki. W czasie inflacji za taką cenę pewnie zdecyduję się ulokować kasę w 4-ty.Atak_Snajpera pisze: ↑16 lip 2022, 10:18Ja za cyc X1 stealth dałem po vacie i cle poniżej 5000zł. (Dolar był za 4.5). Ostatnio jak sprawdzałem to tsdz na Aliexpress był za około 2000zł.
-
- Forumowicz
- Posty: 405
- Rejestracja: 30 cze 2022, 16:27
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Bredzisz to ty kolego!
Przed obniżką promocyjną był nawet za ponad 2k zł.
https://pl.aliexpress.com/item/10050033 ... 0599%21sea
Dwa. za 1200 zł to ty masz mikro-akumulator! Sama ładowarka kosztuje ~200zł. Zostaje ci 1000zł na ogniwa , BMS i obudowę.
Obudowa bidonowa to minimum 150zł.
https://mgvolt.pl/produkt/wzmocniona-ob ... ark-65-70/
https://pl.aliexpress.com/item/10050031 ... 8670%21sea
BMS to kolejne 100zł
Na ogniwa zostało ci 750zł
Za 750 zł kupisz tylko 27 ogniw SAMSUNG 21700 50E czyli nawet za mało na układ 10s3p
https://mgvolt.pl/produkt/samsung-inr21700-50e-nowe/
Jeden taki SAMSUNG 21700 50 ma około 17Wh. Co daje ci ~500Wh na aku. (10s3p)
https://www.thunderheartreviews.com/201 ... r-not.html
Taki mikrusek wystarczy ci na jakieś ~50km przy sensowym wspomaganiu.
Trzy. Żeby zbudować akumulator samemu to trzeba mieć odpowiedni sprzęt do zgrzewania i wiedzę ,której 99,9% kowalskich nie posiada. Oznacza to że trzeba by doliczyć jeszcze robociznę. Pisanie że w cenie jednego cyca można zbudować aż 3 ebiki to kłamstwo! Jak mega przyżydzisz na aku to może zbudujesz dwa.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ja tu się tylko nie zgodzę co do aku, żona na 14s2p na Samsungach 48g który jej zrobiłem (500Wh) przejeżdża 70-80km Koszt aku po moich cenach to pomijam, ale rynkowo na depaku Samsung 50e to wychodzi 390zł, BMS nie używam, ale jak ktoś chce to za 50zl kupi, ładowarka taka 2A to kolejne 70-90zl. Torba podsiodłowa w którą to wchodzi to 40zl. Więc za 550zl masz małe zgrabne aku do wspomagania. Jak ktoś nie ma zgrzewarki to może sobie polutować ostatecznie i też powinno działać. No i ładowarkę to potrzebujesz tylko jak to pierwszy E-Bike w domu.
- Tooropek
- Forumowicz
- Posty: 2095
- Rejestracja: 08 wrz 2018, 10:50
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Żadne kłamstwo. Jak dla mnie 3 zestawy Aku z ładowarkami 13s5p + 3x tsdz2 do wykonania. Pomijam koszty robocizny oczywiście no bo "dla siebie". Także skończ już proszę jakiekolwiek porównania cyca w tym temacie bo poparte są własnymi wymysłami, a temu nie ma służyć ten temat.Atak_Snajpera pisze: ↑16 lip 2022, 21:05Bredzisz to ty kolego!
Przed obniżką promocyjną był nawet za ponad 2k zł.
https://pl.aliexpress.com/item/10050033 ... 0599%21sea
Dwa. za 1200 zł to ty masz mikro-akumulator! Sama ładowarka kosztuje ~200zł. Zostaje ci 1000zł na ogniwa , BMS i obudowę.
Obudowa bidonowa to minimum 150zł.
https://mgvolt.pl/produkt/wzmocniona-ob ... ark-65-70/
https://pl.aliexpress.com/item/10050031 ... 8670%21sea
BMS to kolejne 100zł
Na ogniwa zostało ci 750zł
Za 750 zł kupisz tylko 27 ogniw SAMSUNG 21700 50E czyli nawet za mało na układ 10s3p
https://mgvolt.pl/produkt/samsung-inr21700-50e-nowe/
Jeden taki SAMSUNG 21700 50 ma około 17Wh. Co daje ci ~500Wh na aku. (10s3p)
https://www.thunderheartreviews.com/201 ... r-not.html
Taki mikrusek wystarczy ci na jakieś ~50km przy sensowym wspomaganiu.
Trzy. Żeby zbudować akumulator samemu to trzeba mieć odpowiedni sprzęt do zgrzewania i wiedzę ,której 99,9% kowalskich nie posiada. Oznacza to że trzeba by doliczyć jeszcze robociznę. Pisanie że w cenie jednego cyca można zbudować aż 3 ebiki to kłamstwo! Jak mega przyżydzisz na aku to może zbudujesz dwa.
* Akumulatory * Bidony * 36V/48V. Zapraszam na priv.
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Akurat z porównaniami bym nie radykalizował w stylu PXL, porównania są wskazane i fajne z innymi napędami, poszerzają horyzonty.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
ok ale w tym wypadku i moc i cena stawiają te dwa napędy na końcach skali. skoda i maserati to samochody osobowe tak ?
- Kajman
- Forumowicz
- Posty: 1292
- Rejestracja: 18 maja 2018, 9:51
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A nie widziałeś porównań w tym stylu? Oczywiście, że są Top gear na takich wyrósł Poza tym bez przesady, dla wielu osób jak widać cena cyca nie jest zaporowa, mając świadomość, że mogą mieć za więcej kasy coś lepiej, mogą dokonać bardziej świadomego wyboru. Dlatego uważam, że piętnowanie porównań do innych napędów jest bez sensu. To nie jest temat "Tylko dla miłośników TSDZ2" Chyba, że tooropek zmieni go, wciąż chyba może
A dane historii awarii w stosunku do sprzedaży jakie przedstawił tas, są bardzo ciekawe. Zwłaszcza, że już kiedyś padło tu chyba stwierdzenie, że te napędy się nie psują i nie ma takich danych od dystrybutorów. No to już są
A dane historii awarii w stosunku do sprzedaży jakie przedstawił tas, są bardzo ciekawe. Zwłaszcza, że już kiedyś padło tu chyba stwierdzenie, że te napędy się nie psują i nie ma takich danych od dystrybutorów. No to już są
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Dla normalnego użytkownika problem nie istnieje bo "jest na gwarancji". Odsyła, zgłasza, ma naprawione/wymienione więc "o co chodzi z tymi lamentami?"
Z tym, że tu na forum jeśli ktoś sobie od chińczyka sam kupuje i się coś zepsuje to sam naprawia i szuka pomocy bo innego wyboru nie ma.
Natomiast jak ktoś kupi "w kraju" taki napęd, się naogląda filmów na YT gdzie jeden z drugim fachowcem opowiadają tylko o zaletach aż nagle zaczynają się wady. I taki ludek to mu nawet brewka nie pyka tylko "dzień dobry mam problem z silnikiem". Nie ma żadnego szukania, naprawiania, forów, FB tylko odsyłam do sprawdzenia. Druga sprawa to warsztaty montujące elektryki gawiedzi. Lubią te silniki, bo nie wymagają żadnej głębszej wiedzy elektrycznej, są jako 1 element i pasują "każdej osobie". Każdy serwisant rowerowy umi kupić aku i tsdz2 i uruchomić. I to oni są głównymi odbiorcami przekazującymi te napędy dalej ludziom. I jest tak samo, dowolny jeden problem i żaden serwis rowerowy się nie będzie zajmować jakąś diagnozą czy naprawą tylko "mam tu klienta, który ma problem.....".
Tylko dystrybutor/importer się łapie za głowę, rany ale to jest bańka, to nawet trudno uwierzyć że ten system może się kręcić nawet jakby oni produkowali coś co ma 50% awaryjności
Mam znajomych w serwisach autoryzowanych fabrycznych rowerów to się śmieją, że niektóre modele w okresie gwarancyjnym 2 lat mają nawet 20% awaryjność, pewnie to powód dla którego rowery kosztują po 15k
Z tym, że tu na forum jeśli ktoś sobie od chińczyka sam kupuje i się coś zepsuje to sam naprawia i szuka pomocy bo innego wyboru nie ma.
Natomiast jak ktoś kupi "w kraju" taki napęd, się naogląda filmów na YT gdzie jeden z drugim fachowcem opowiadają tylko o zaletach aż nagle zaczynają się wady. I taki ludek to mu nawet brewka nie pyka tylko "dzień dobry mam problem z silnikiem". Nie ma żadnego szukania, naprawiania, forów, FB tylko odsyłam do sprawdzenia. Druga sprawa to warsztaty montujące elektryki gawiedzi. Lubią te silniki, bo nie wymagają żadnej głębszej wiedzy elektrycznej, są jako 1 element i pasują "każdej osobie". Każdy serwisant rowerowy umi kupić aku i tsdz2 i uruchomić. I to oni są głównymi odbiorcami przekazującymi te napędy dalej ludziom. I jest tak samo, dowolny jeden problem i żaden serwis rowerowy się nie będzie zajmować jakąś diagnozą czy naprawą tylko "mam tu klienta, który ma problem.....".
Tylko dystrybutor/importer się łapie za głowę, rany ale to jest bańka, to nawet trudno uwierzyć że ten system może się kręcić nawet jakby oni produkowali coś co ma 50% awaryjności
Mam znajomych w serwisach autoryzowanych fabrycznych rowerów to się śmieją, że niektóre modele w okresie gwarancyjnym 2 lat mają nawet 20% awaryjność, pewnie to powód dla którego rowery kosztują po 15k
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 09 lip 2022, 22:47
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Aktualizując mój problem - konieczność wzbudzania manetka.
Po podładowaniu baterii problem ustal.(problemy zauważyłem przy napieciu 43V) Najpierw podladowalem do 80% (czasu brakowalo zeby do pelna tankowac) i spokoj. Rozladowalem pakiet i nie wrocilo. Teraz naladowana na 100% i testuje zasieg
Fakt że jeśli szybko wystartuje, zanim system się uruchomi, to nie reaguje. Ale to już dla mnie po części zrozumiałe. Wtedy ponownie wyl/wł i jest ok. Zauważyłem, że nie mogę kręcić korba w momencie jak system się uruchamia.
Póki co przejechane 150km i jest ok.
Luz na korbie niewielki, ale naczytalem się tutaj i każdy start że świateł to mam strach deptać haha pomimo, że pamiętam o przerzutkach i przy ruszaniu przeważnie obniżam stopień wspomagania ale i tak trochę strach.
Konstrukcja delikatna ale mnie przekonały testy p. Marka, a właściwie jego żony, trasy które zaliczyli niejednemu pieszo byłoby ciężko przejść haha
Ja głównie użytkuje w mieście + leśne szlaki także mam nadzieję, że pożyje u mnie. Tsdz2 wygrał w moim przypadku ceną.
Po podładowaniu baterii problem ustal.(problemy zauważyłem przy napieciu 43V) Najpierw podladowalem do 80% (czasu brakowalo zeby do pelna tankowac) i spokoj. Rozladowalem pakiet i nie wrocilo. Teraz naladowana na 100% i testuje zasieg
Fakt że jeśli szybko wystartuje, zanim system się uruchomi, to nie reaguje. Ale to już dla mnie po części zrozumiałe. Wtedy ponownie wyl/wł i jest ok. Zauważyłem, że nie mogę kręcić korba w momencie jak system się uruchamia.
Póki co przejechane 150km i jest ok.
Luz na korbie niewielki, ale naczytalem się tutaj i każdy start że świateł to mam strach deptać haha pomimo, że pamiętam o przerzutkach i przy ruszaniu przeważnie obniżam stopień wspomagania ale i tak trochę strach.
Konstrukcja delikatna ale mnie przekonały testy p. Marka, a właściwie jego żony, trasy które zaliczyli niejednemu pieszo byłoby ciężko przejść haha
Ja głównie użytkuje w mieście + leśne szlaki także mam nadzieję, że pożyje u mnie. Tsdz2 wygrał w moim przypadku ceną.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
jeśli chcesz upalać szlaki piesze o dużym nachyleniu to polecam blat z przodu 34t A z tyłu kaseta 50t i będzie dobrzeMaskaPz pisze: ↑17 lip 2022, 17:48Aktualizując mój problem - konieczność wzbudzania manetka.
Po podładowaniu baterii problem ustal.(problemy zauważyłem przy napieciu 43V) Najpierw podladowalem do 80% (czasu brakowalo zeby do pelna tankowac) i spokoj. Rozladowalem pakiet i nie wrocilo. Teraz naladowana na 100% i testuje zasieg
Fakt że jeśli szybko wystartuje, zanim system się uruchomi, to nie reaguje. Ale to już dla mnie po części zrozumiałe. Wtedy ponownie wyl/wł i jest ok. Zauważyłem, że nie mogę kręcić korba w momencie jak system się uruchamia.
Póki co przejechane 150km i jest ok.
Luz na korbie niewielki, ale naczytalem się tutaj i każdy start że świateł to mam strach deptać haha pomimo, że pamiętam o przerzutkach i przy ruszaniu przeważnie obniżam stopień wspomagania ale i tak trochę strach.
Konstrukcja delikatna ale mnie przekonały testy p. Marka, a właściwie jego żony, trasy które zaliczyli niejednemu pieszo byłoby ciężko przejść haha
Ja głównie użytkuje w mieście + leśne szlaki także mam nadzieję, że pożyje u mnie. Tsdz2 wygrał w moim przypadku ceną.
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 mar 2020, 11:03
- Lokalizacja: Uniejów
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Cześć wszystkim
,mam problem z TSDZ2, ginie prąd tak z manetki jak i z tenso. Raz jest raz nie ma . Nie wiem od czego zacząć rozwiązywanie problemu.Proszę o pomoc w tym temacie. Pozdrawiam
,mam problem z TSDZ2, ginie prąd tak z manetki jak i z tenso. Raz jest raz nie ma . Nie wiem od czego zacząć rozwiązywanie problemu.Proszę o pomoc w tym temacie. Pozdrawiam
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
A czy wyświetlacz wskazuje jakieś anomalie z wskaźnikiem naładowania lub sam się wyłącza?
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 mar 2020, 11:03
- Lokalizacja: Uniejów
- tas
- Administrator
- Posty: 3004
- Rejestracja: 27 kwie 2017, 15:10
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Spotkałem się w tych silnikach, że się od wibracji luzował jeden z fazowych konektorów sterownik - silnik i to powodowało wyłączanie napędu, trzeba by to zobaczyć ponieważ takie odłączanie może być objawem zbliżającej się usterki sterownika (jeśli będziesz zmuszać sterownik do jazdy mimo odłączania się.
Ogólnie po dociskaj konektory wszystkie, zobacz konektor halli, faz, taka prosta diagnoza na początek
Ogólnie po dociskaj konektory wszystkie, zobacz konektor halli, faz, taka prosta diagnoza na początek
Silniki, sterowniki, BMSy: https://nexun.pl tel: +48 33 50 00 105
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
Tanie ogniwa: https://e-foton.pl
----------------------
Mój blog o rowerach elektrycznych: http://ebike.nexun.pl
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 mar 2020, 11:03
- Lokalizacja: Uniejów
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Ok. spróbuje przeprowadzić diagnostykę wg. twoich porad,napiszę co udało mi się ustalić, dzięki.Pozdrawiam.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
możesz też sprawdzić złączki hermetyczne i przyjrzeć się przewodom czy nie są uszkodzone od zewnątrz
-
- Forumowicz
- Posty: 79
- Rejestracja: 28 mar 2020, 11:03
- Lokalizacja: Uniejów
-
- Nowicjusz
- Posty: 21
- Rejestracja: 09 lip 2022, 22:47
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Powiedzcie mi, jak mocno grzeją się Wasze silniki. Dziś mamy spory upał, 20-30min jazdy przez miasto, troszkę wiatru, głównie na speed, momentami na turbo. Dotknąłem ręką silnik , a on dość mocno gorący. Muszę chyba szybko zamontować czujnik temp. Nie sądziłem, że na szosowym odcinku tak go zagrzeje. Jeśli obudowa była tak ciepła to w środku nieźle się zgrzał.. na zew. Spirometr pokazał 45-50stopni. Po powrocie sprawdziłem. Także nawet w amatorskim użytkowaniu czujnik to podstawa.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 21 lip 2022, 17:56
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
bawił się ktoś w budowę wyświetlacza do OSF(tego co polecają na githubie)? Opłaca się to czy bez sensu?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 21 lip 2022, 17:56
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
a jeszcze mam takie pytanie zanim rzucę się na tsdz2 choć wiem że może akurat w tym temacie nie powinienem pytać. Czy istnieje coś podobnego, może ciut droższego co będzie pozbawione wad konstrukcyjnych tego silnika? Najbardziej mi on pasuje do jazdy bo lubimy jazdę zwykłym rowerem i czasem przyda się tylko wspomaganie, nie chcemy machać nogami w powietrzu jak w hubie, zawrotne prędkości i przyspieszenia też nie są nam potrzebne ale trochę się obawiamy serwisowania tsdz2. Zębatki, luzy, czujnik tenso, sprzęgło no i akurat łożyska to najmniejszy problem. Do tej pory mieliśmy tylko styczność z komercyjnymi konstrukcjami na midzie, niestety takie rozwiązanie dla nas teraz jest za drogie i tańsze egzemplarze mają bardzo słabe podzespoły dlatego zdecydowalismy się zeelektryfikować nasze "manualne" rowery które mają całkiem spoko podzespoły. Nigdy nie jeździliśmy na hubie z czujnikiem kadencji tylko ale z tego co czytam to raczej nie dla nas jeżeli chcemy mieć rower a nie elektryczny motorower
-
- Forumowicz
- Posty: 5065
- Rejestracja: 03 maja 2017, 8:07
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
-
- Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 21 lip 2022, 17:56
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
właśnie nie bardzo coś jest, widziałem u chińczyków jakieś sterowniki ale dość nisko prądowe i raczej mało popularne i nie wiadomo jak to działa, nic opensourcowego też do nich nie widziałem. Było dość drogie polskie rozwiązanie tego komputerka który współpracował z supportem z tenso (eRider T9 czy coś takiego) ale już tego nie produkują nawet. Szkoda bo fajne to by było rozwiązanie posiadania huba z tenso, mniej serwisowania, napęd mniej by dostawał po kościach.
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Jest jeszcze konstrukcja bafang m500/m600, tylko trzeba dedykowaną ramę i koszt dośc wyoski ale wciąż taniej jak za fabrykę.
Poza tematem się zapytam, czy ma ktoś porównanie do wersji OSF 0.19 a 0.20 ? Chodzi konkretnie o tryb E-MTB. Sam jeżdzę na 0.19 od 2 lat i dla mnie było wystarczająco ale jak przejechałem się na BOSCH GEN4 na trybie E-MTB to jest zdecydowana różnica w czułości i responsywności. A jak jest u nas na E-mtb w wersji 0.20 ?
Poza tematem się zapytam, czy ma ktoś porównanie do wersji OSF 0.19 a 0.20 ? Chodzi konkretnie o tryb E-MTB. Sam jeżdzę na 0.19 od 2 lat i dla mnie było wystarczająco ale jak przejechałem się na BOSCH GEN4 na trybie E-MTB to jest zdecydowana różnica w czułości i responsywności. A jak jest u nas na E-mtb w wersji 0.20 ?
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
próbowałem e mtb tylko u kolegi i czułem jak na pasie z Max stopniem wspomy. czy to tylko u niego czy to wogóle tak zawsze działa?
-
- Forumowicz
- Posty: 747
- Rejestracja: 24 lut 2018, 21:49
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Z tego co wyczytałem to jest 20 stopni wspomagania dla e mtb, więc może miał na maksa.
-
- Forumowicz
- Posty: 39
- Rejestracja: 21 lip 2022, 17:56
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
tak z ciekawości dlaczego nie na wersji 1.0.0 albo jakieś przerobione 0.20 jak zależy na wspieraniu wyświetlacza? Jak patrzę na to co zmienili to sporo.scuda pisze: ↑23 lip 2022, 10:13Jest jeszcze konstrukcja bafang m500/m600, tylko trzeba dedykowaną ramę i koszt dośc wyoski ale wciąż taniej jak za fabrykę.
Poza tematem się zapytam, czy ma ktoś porównanie do wersji OSF 0.19 a 0.20 ? Chodzi konkretnie o tryb E-MTB. Sam jeżdzę na 0.19 od 2 lat i dla mnie było wystarczająco ale jak przejechałem się na BOSCH GEN4 na trybie E-MTB to jest zdecydowana różnica w czułości i responsywności. A jak jest u nas na E-mtb w wersji 0.20 ?
-
- Forumowicz
- Posty: 67
- Rejestracja: 22 gru 2019, 13:19
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Są takie sterowniki. 48V 22a i można je podłączyć do suportów tensometrycznych e-rider t9 t13 i t15 oraz t17 (t9 i t13 to w zasadzie to samo tylko kabel w t13 wychodzi środkiem suportu a nie z boku jak w t9) pozostałe dwa mają chyba inną ilość magnesów w PAS i nieco większą tolerancję napięcia. Miałem coś takiego - nie ma manetki, można wgrać do tego sterownika firmware EBiCS (forum pedelec.de). Mnie nie udało się tego kontrolera zgrać z silnikiem w kole który mam. Prawdopodobnie go uszkodziłem przy próbach otwarcia gdy lutowałem dodatkowe wejście manetki i interfejs do programowania. Sterowniki są zalane w środku jakąś masą. Średnio polecam. Co do TSDZ2 - mam taki z OSF i wyświetlaczem Bafanga 850C. Jeździłem po mieście - latem sporo się grzał (mam zabezpieczenie termiczne z odcięciem) co bardzo dobrze wpływa na kondycję i poprawia sylwetkę. , no i na bidonie 13s5p zasięg nie był powalający. To jest silnik dla kogoś kto lubi majsterkować zarówno w zakresie mechaniki jak i nie boi się powgrywać różnego oprogramowania. Z usterek : zmielona niebieska zębatka, uszkodzony sterownik. Teraz przerzuciłem się na CYC x1 pro gen2 a w rowerze żony CYC Stealth. Z TSDZ2 korzystam sporadycznie.terragady pisze: ↑22 lip 2022, 15:50właśnie nie bardzo coś jest, widziałem u chińczyków jakieś sterowniki ale dość nisko prądowe i raczej mało popularne i nie wiadomo jak to działa, nic opensourcowego też do nich nie widziałem. Było dość drogie polskie rozwiązanie tego komputerka który współpracował z supportem z tenso (eRider T9 czy coś takiego) ale już tego nie produkują nawet. Szkoda bo fajne to by było rozwiązanie posiadania huba z tenso, mniej serwisowania, napęd mniej by dostawał po kościach.
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
nie mam pojęcia ale raczej po włączeniu nie ma najmocniejszego trybu , a co jest takiego w tym trybie ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lip 2022, 11:55
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
Cześć!
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, jaki wypracowaliście sposób, na wyrównanie odległości ramion korby?
W moim przypadku byłoby idealnie odwrócić prawe, wtedy ramiona będą równo od środka roweru. Jaki sposób wybrać? Szlifować kwadratowy otwór? Przeciąć ramię przy mocowaniu i zespawać obracając część od mocowania do pedału?
Macie już jakiś sprawdzony sposób?
Dzięki!
(Przepraszam, nie jestem w stanie przewertować 62 stron dyskusji)
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, jaki wypracowaliście sposób, na wyrównanie odległości ramion korby?
W moim przypadku byłoby idealnie odwrócić prawe, wtedy ramiona będą równo od środka roweru. Jaki sposób wybrać? Szlifować kwadratowy otwór? Przeciąć ramię przy mocowaniu i zespawać obracając część od mocowania do pedału?
Macie już jakiś sprawdzony sposób?
Dzięki!
(Przepraszam, nie jestem w stanie przewertować 62 stron dyskusji)
- pxl666
- Forumowicz
- Posty: 5888
- Rejestracja: 27 cze 2018, 23:05
- Lokalizacja: Czechowice-Dziedzice
Re: MID-DRIVE TSDZ2 750W
jeśli ci tak bardzo to przeszkadza ? to możesz kupić korby shimano albo haibike - sa na kwadrat . ale nie znam nikogo kto by się w to bawiłkurt_hectic pisze: ↑26 lip 2022, 12:00Cześć!
Czy ktoś może mi podpowiedzieć, jaki wypracowaliście sposób, na wyrównanie odległości ramion korby?
W moim przypadku byłoby idealnie odwrócić prawe, wtedy ramiona będą równo od środka roweru. Jaki sposób wybrać? Szlifować kwadratowy otwór? Przeciąć ramię przy mocowaniu i zespawać obracając część od mocowania do pedału?
Macie już jakiś sprawdzony sposób?
Dzięki!
(Przepraszam, nie jestem w stanie przewertować 62 stron dyskusji)